اخبار

کلیپ «فردوسی احیاگر زبان فارسی» در نیجریه منتشر شد

به همت رایزنی فرهنگی ایران در نیجریه، کلیپ «فردوسی احیاگر زبان فارسی» به زبان انگلیسی تدوین و در بستر فضای مجازی منتشر شد.

به منظور پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و آشنایی مخاطبان خارجی با آثار و اندیشه‌های این شاعر بلند آوازه ایرانی، کلیپ «فردوسی احیاگر زبان فارسی» به زبان انگلیسی تدوین و در صفحات اجتماعی و پرتال رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در نیجریه منتشر شد.

در این کلیپ به نقش حکیم ابوالقاسم فردوسی در احیای زبان فارسی و جلوگیری از نابودی آن اشاره می‌شود که این شاعر بلند آوازه ایران به آن هویتی دیگر بخشید و ثابت کرد که حاکمیت مطلق زبان عربی در پیش از این شاعر نامدار نتوانست این زبان شیوا و شیرن را از بین ببرد و بکار بردن اسامی و کلمات فارسی همه نشان از این حقیقت است و امروز همه تلاش‌های این شاعر در حافظه تاریخ برای همیشه ماندگار شده است.

در ادامه این کلیپ به نقش یعقوب لیث بنیانگذار سلسله صفاریان، رودکی، دقیقی و عنصری در بنان گذاری و گسترش زبان فارسی در پیش از فردوسی نیز اشاره شده است.

همچنین، نظرات اندیشمندان و محققان خارجی و داخلی نظیر محمد علی اسلامی ندوشن و دیگران اساتید و فرهیختگان نیز به صورت خلاصه در این کلیپ آورده شده است.

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *