اخبار

ناشران کتاب‌های اسلامی از کشور‌های مختلف به نمایشگاه کتاب دین سال 1402 دعوت شوند

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه، برپایی نمایشگاه کتاب دین را گامی مبارک دانست و گفت: سال آینده ناشران کتاب‌های اسلامی از کشورهای مختلف در نمایشگاه کتاب دین حضور یابند.

آیت‌الله سید‌احمد خاتمی در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب دین، در آخرین روز از این نمایشگاه، با تأکید بر تشویق عموم مردم به فرهنگ کتابخوانی عنوان کرد: در عرصه کتاب و کتابخوانی وضعیت خوبی نداریم و آنچنان که باید و شاید به کتابخوانی، بهای شایسته داده نمی‌شود؛ بنابراین ترویج فرهنگ کتابخوانی باید با اهتمام دنبال شود.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه، برپایی نمایشگاه کتاب دین را گامی مبارک دانست و گفت: این نمایشگاه زمینه ارزشمندی را برای پژوهندگان در عرصه دین فراهم آورد.

عضو فقهای شورای نگهبان درباره برگزاری هفتمین دوره نمایشگاه کتاب دین بیان کرد: پیشنهاد بنده این است که سال آینده ناشران کتاب‌های اسلامی از کشورهای مختلف در نمایشگاه کتاب دین حضور یابند؛ همچنین نمایشگاه در قم برپا شود چراکه بی‌تردید این نمایشگاه به میزبانی قم، پذیرای تعداد بیشتر پژوهشگران و متخصصان خواهد بود. 

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه نمایشگاه کتاب دین باید گسترده‌تر و بین‌المللی برگزار شود، تصریح کرد: با وجود اینکه در این نمایشگاه، بن‌کارت خرید کتاب به مخاطبان ارائه شده اما با این وضع گرانی‌ها و گرانی قیمت کتاب‌ها تناسب ندارد و باید برای گرانی قیمت کتاب‌ها، تدبیری اندیشیده شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه میزان بن‌کارت خرید کتاب برای اقشار مختلف باید متفاوت باشد، افزود: از ظرفیت مدارس علمیه هم می‌توان برای رفع این مشکل استفاده کرد به‌عبارت دیگر مدارس علمیه از طُلابی که در عرصه پژوهش فعالیت دارند حمایت ویژه‌تری داشته باشند و مبلغ بیشتری از میزان بن‌کارت‌ها برای افرادی که کتابخوان حرفه‌ای هستند، تعلق گیرد.

منبع: ایبنا

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *