اخبار, پروندۀ ویژه, نمایشگاه کتاب 1403

انتشارات الهدی 32 کتاب جدید به نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران روانه می‌کند

انتشارات الهدی که از زیرمجموعه‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی است، امسال 32 عنوان کتاب تازه منتشرشده، در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه خواهد کرد.

موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین­ المللی الهدی سال 1363 به عنوان یک ناشر بین المللی با هدف گسترش همکاری های بین المللی، بین جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای جهان در عرصه کتاب و سایر محصولات فرهنگی تاسیس و فعالیت خود را در نقاط مختلف جهان گسترش داد.

این ناشر، در سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضوری جدی و پربار دارد. 32 عنوان کتاب جدید توسط الهدی عرضه خواهد شد که از آن میان، 8 کتاب، به زبان های مختلف خارجی است.

موضوع این کتاب های تازه، عموما در حوزه نخبگانی و پژوهشگرمحور است اما کتاب هایی هم برای مخاطب عمومی در نظر گرفته شده است. به طور مثال دیوان اشعار مختومقلی فراغی که در دو جلد و با رسم الخط ترکمنستاتی چاپ شده است. مختوم‌قلی فراغی شاعر ترکمن، زاده ایران است و از بزرگ‌ترین شاعران زبان ترکمنی و یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های مردم ترکمن به‌شمار می‌آید.

اغلب مولفان این کتاب های جدید انتشارات الهدی، داخلی هستند اما چند نویسنده خارجی نیز در این میان مولفان این آثار، به چشم می خورد.

این آثار علاوه بر توزیع در داخل کشور، از طریق رایزنان و نمایندگان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و و همچنین برخی از شرکت های پخش بین المللی در خارج از کشور به صورت کاغذی ارائه می شود و علاوه بر آن، عرضه دیجیتالی این کتاب ها نیز در خارج کشور، فراهم شده است.

آثار موسسه و انتشارات بین المللی الهدی یا ناشران دیگر که برای حضور در نمایشگاه های بین المللی به این موسسه سپرده می شوند، با موضوعاتی پیرامون تاریخ، هنر، آموزش زبان فارسی، فلسفه، ادبیات، و اندیشه های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری با توجه به زبان منطقه در نمایشگاه های بین المللی ارائه می شوند.

این موسسه از ابتدا تاکنون توانسته به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در اکثر نمایشگاه های داخلی و خارجی شرکت کند که از جمله در روسیه، چین، لبنان، هند، برونئی، آلمان، کرواسی، سوئد، بلاروس، اسپانیا، زیمباوه، کنیا، اتیوپی، لیبی، بولیوی، بوگوتا، ترکیه و… همچنین در بسیاری از نمایشگاه های بین المللی به صورت غیر مستقیم و مشارکتی حضور داشته همچون: بلغارستان، سوریه، سوئد، چین، تانزانیا، هند(بمبئی و دهلی)، فرانکفورت، کرواسی، بنگلادش، اندونزی، بوسنی، گرجستان، بلاروس، تایلند بوده است.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *