اخبار

مجموع بدهی‌ گرنت به ناشران خارجی تسویه شد؛ 18 هزار و 800 یورو+900 دلار

اسماعیل جانعلی‌پور، مدیرکل دفتر مجامع تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از پرداخت بدهی 18 هزار و 800 یورویی و 900 دلاری دبیر‌خانه گرنت به ناشران خارجی خبر داد.

مدیرکل دفتر مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با بیان اینکه طرح گرنت یک فرآیند جاری است، گفت: پس از بررسی و تصویب درخواست ترجمه کتاب در دبیرخانه طرح گرنت، ناشران خارجی برای ترجمه و انتشار کتاب، 2 سال فرصت دارند. مبلغ حمایت نیز با نظارت دبیرخانه گرنت به حساب ناشران پرداخت می‌شود.

وی با اعلام خبر پرداخت مجموع بدهی‌ دبیرخانه گرنت به ناشران خارجی گفت: بدهی‌های طرح گرنت به ناشران خارجی که از ابتدای فعالیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم با همکاری موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران به مبلغ 18 هزار و 800 یورو و 900 دلار به همه ناشرانی که کتاب چاپ کرده بودند پرداخت شد. مبلغ پرداختی برای انتشار 25 عنوان کتاب از ناشران کشور‌های ترکیه، سوریه، لبنان و آذربایجان است.

وی با طرح اینکه اکنون 30 کتاب نیز در انتظار داوری هستند، تاکید کرد: الان نیز تعدادی فاکتور در دست بررسی داریم که تا یک ماه آینده پرداخت می‌شود.

مدیرکل دفتر مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره همکاری‌های مشترک با موضوع ترجمه کتاب گفت: در زمینه برگزاری کارگاه ترجمه و تبادل رایت کتاب با کشور ترکیه در تدارک مدل‌های جذابی هستیم.

وی همچنین درباره جشنواره پایتخت کتاب ایران بیان کرد: شورای برنامه‌ریزی رویداد پایتخت کتاب در حال بررسی کارنامه سنندج به‌عنوان پایتخت کتاب ایران در یک‌سال گذشته است و به‌زودی ثبت‌نام از شهرهای داوطلب آغاز خواهد شد.

منبع: ایبنا

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *