اخبار

چهلمین شماره مجله چشم انداز ایران در یونان منتشر شد

به همت رایزنی فرهنگی کشورمان چهلمین شماره مجله چشم انداز ایران با عنوان یونانی ایران¬اراما منتشر شد.

شماره دوهفته­نامه چشم انداز ایران که با عنوان یونانی ایران­اراما شناخته می­شود، 25 تیر ماه 1403 (15 جولای 2024) منتشر شد. این مجله با هدف توسعه شناخت مخاطبان یونانی از فرهنگ، هنر و جاذبه های گردشگری ایران زمین، یکم و پانزدهم هر ماه میلادی منتشر می­شود. مجله چشم­انداز ایران علاوه ­بر انتشار روی سایت این نشریه الکترونیک به آدرس www.iranorama.gr، از طریق پست الکترونیکی برای بیش از 3000 نفر از علاقه­مندان به فرهنگ و تمدن ایران زمین ارسال می­گردد. پایگاه iranorama.gr حاوی بانک اطلاعاتی مشتمل بر 3000 مخاطب از جمله علاقه­مندان به زبان فارسی، هنرمندان، خبرنگاران، دانشجویان، اساتید دانشگاه و شخصیت­های فرهنگی یونان است. همچنین امکان عضویت و اشتراک رایگان این دوهفته نامه در سایت مذکور فراهم شده است.

در سرمقاله این شماره به قلم خانم خریسانثی پارچاناکی آمده است: از جمله جذاب‌ترین گنجینه‌های ایران، مساجد آن هستند که هر کدام گواهی بر نبوغ هنری و عمق معنوی این کشور دارد. این سازه‌های مقدس که با کاشی‌های استادانه، گنبدهای باشکوه، و مناره‌های سر به فلک کشیده تزیین شده‌اند، نگاهی اجمالی به روح میراث اسلامی دارند. مساجد ایران نه تنها به‌عنوان عبادتگاه، بلکه به‌عنوان مراکز اجتماعی عمل می‌کنند، جایی که ریتم زندگی روزمره و پژواک نیایش‌های دینی در آن وجود دارد. همان‌طور که از دروازه‌های پرآذین آنها عبور می‌کنید، به قلمرویی منتقل می‌شوید که در آن هر گوشه‌ای داستانی را روایت می‌کند، هر طرحی یک دعا و هر پرتوی نوری زمزمه‌ای دارد.

در این شماره، سفری را در میان برخی از نمادین‌ترین مساجد ایران آغاز می‌کنیم که هر کدام روایتی منحصر به فرد دارند. همچنین به یکی از مهم‌ترین زیارتگاه‌های ایران اشاره خواهیم کرد. آماده شوید تا توسط عظمت آنها مسحور شوید، تحت تأثیر تاریخ آنها قرار بگیرید و از زیبایی جاودانه آنها الهام بگیرید.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *