اخبار

رونمایی از کتاب «وصیت‌های علوی برای مدیران و کارکنان» در لبنان

کتاب «وصیت‌های علوی برای مدیران و کارکنان» برگرفته از شرح بخش‌هایی از نهج‌البلاغه توسط مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در دیدارهای ماه رمضان ایشان با هیأت دولت در شهرداری الغبیری بیروت رونمایی شد.

ه همت انتشارات انقلاب اسلامی و با همکاری جانشین دبیرکل حزب الله لبنان، انجمن علوم اداری لبنان و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان، آیین رونمایی از کتاب «الوصایا العلویّة للمدیرین و العاملین»؛ «وصیت‌های علوی برای مدیران و کارکنان» در محل سالن آمفی تئاتر شهرداری الغبیری در ضاحیه جنوبی بیروت برگزار شد.

این کتاب، ترجمه کتاب راه «روشن مدیران» به زبان عربی است که شرح بخش‌هایی از نهج‌البلاغه توسط رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در دیدارهای ماه رمضان ایشان با هیأت دولت است.

در این مراسم که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان و مجتبی امانی، سفیر و سید کمیل باقرزاده، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان و جمع قابل توجهی از نخبگان اداری و شخصیت‌های فعال اجتماعی برگزار شد، سخنرانان به تبیین کتاب مقام معظم رهبری پرداختند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ نعیم قاسم بیان کرد: موضوعی را که رهبر معظم انقلاب در این کتاب با استفاده از توجیهات امیرالمؤمنین(ع) در نهج البلاغه مطرح می‌کنند، مواردی است که دیگران آن را مطرح نکرده‌اند، همانا اشاره کردن به بعد معنوی و دینی مدیران، کار اسلامی را از بقیه کارهای اداری در جهان متمایز می‌کند و آن را از کمبود فنی بیرون می‌آورد و از آن یک مدیریت فعال و زنده می‌سازد.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان افزود: اینها مواردی هستند که ما آنها را از زبان امام(ره) و رهبری می‌شنویم که خود تجربه‌های گوناگونی را در امور اداری نسبت به مسئولیت‌های متعدد تجربه کرده و توانستند اثر خود را در امور اداری متعدد به جای بگذارند.

در ادامه، رایزن فرهنگی ایران در لبنان گفت: این کتاب مجموعه موضوعاتی است که رهبر معظّم انقلاب اسلامی در دیدارهای رمضانی سالیانه خود با هیأت دولت مطرح کرده است که از ابتدای منصوب شدن ایشان به عنوان رهبری این جلسات برگزار شده است؛ ایشان همیشه سعی بر این دارند که قسمت اول این جلسات را برای طرح و شرح مقطع‌هایی که به صورت ویژه از نهج‌البلاغه انتخاب کردند، اختصاص دهند، تا اینکه این وصیت‌ها فانوس نور راه مدیران و دستوری والا و میثاقی مشترک بین مسئولان در جمهوری اسلامی باشد.

علی یاسین، نماینده انجمن علوم اداری لبنان نیز در این مراسم، اشاره کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی پایبند بودند تا درمان‌ها و داروها را از نهج البلاغه دریافت کنند و آن را با رویکردی جامع، واضح و معاصر با استفاده از تجربه خود در کارهای اداری و رهبری، برگرفته از انقلاب اسلامی و با تکیه بر فکر خلاق، نورانی و اصالت فکری که آن را از امام خمینی(ره) عظیم دریافت کردند، تقدیم کنند.

علی یاسین خاطرنشان کرد: این کتاب ایستگاهی از ایستگاه‌های امیدبخش برای برگشت به معدن علم حقیقی و نور هدایت و صلاح است، بیایید در این کتاب درباره مواردی که به رشد و ساخت جامعه‌ای با ارمان‌های اسلامی در فکر، رفتار و اداره مؤسسه هایش کمک می‌کند، مطالعه کنیم.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *