اخبار

ایران برای حضور در نمایشگاه کتاب شهر پونا دعوت شد

پیرو نامه رسمی «پی ان آر راژان» رئیس بیست‌ویکمین نمایشگاه کتاب شهر پونا، از خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بمبئی برای شرکت در این رویداد دعوت به عمل آمد.

شهر پونا به عنوان پایتخت آموزشی ایالت ماهاراشترا شناخته می‌شود که علاوه بر کارخانجات بزرگ و مادر، دارای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی برتر نیز در هند است. در همین راستا، هرساله نمایشگاه کتاب با عنوان «پونا بوک فر» برگزار می‌شود که به عنوان بزرگترین نمایشگاه غرب هند محسوب خواهد شد.

این نمایشگاه با حضور ناشران مطرح از کل ایالت‌های هند و بیش از 100 غرفه و روزانه با حضور دو هزار بازدید کننده و خریدار در مجتمع تجاریCreaticity منبع منطقه Yerwada  شهر پونا انجام می‌پذیرد.

در این نمایشگاه، علاوه بر ناشران مطرح هندی، مؤسسات آموزشی و نهادهای فرهنگی خارجی مستقر در هند که در زمینه صنعت چاپ و نشر و فرهنگ و هنر فعال هستند، نیز حضور گسترده دارند و محصولات نوین خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌دهند.

در حاشیه این نمایشگاه، کنفرانس‌های خبری و ملاقات‌ها با نویسندگان و خبرنگاران مطرح نیز با حضور دانشجویان مؤسسات آموزشی و علاقه‌مندان هندی برگزار می‌شود.

هدف اصلی این نمایشگاه، عرضه آثار و محصولات جدید در صنعت نشر و چاپ کتاب، ترویج ادبیات، فرهنگ و صنعت جهانگردی در نشریات است.

خانه فرهنگ کشورمان در بمبئی می‌تواند با حضور در این نمایشگاه علاوه بر نمایش کتاب‌ها و محصولات فرهنگی درباره فرهنگ و جهانگردی ایران نیز به بازدیدکنندگان خدمات ارائه کند.

شایان ذکر است، بیست‌ویکمین نمایشگاه کتاب شهر پونا (19 تا 23 مهرماه 1402) در شهر پونا برگزار می‌شود.

منبع: سازمان فرهمگ و ارتباطات

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *