اخبار

رایزنان فرهنگی سربازان خط مقدم جهاد تبیین هستند

حجت‌الاسلام ایمانی‌پور با تأکید بر ترویج گفتمان انقلاب اسلامی گفت: رایزنان فرهنگی سربازان خط مقدم جهاد تبیین هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدمهدی ایمانی‌پور» در سخنرانی خود در آیین افتتاحیه دهمین اجلاس رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، با ذکر یاد و خاطره شهدای اقتدار فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اظهار داشت: در دوره جدید سازمان به دنبال کارآمدسازی هستیم تا ظرفیت‌های غیر فعال را فعال و ظرفیت‌های بالقوه را توسعه دهیم.

وی با قدردانی از حمایت‌های رئیس جمهور کشورمان در دوره جدید مدیریت سازمان گفت: یکی از ویژگی‌های این دوره و خواسته‌های مشترک مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، رئیس جمهور، مجلس شورای اسلامی و وزیر ارشاد، تحول است. بر این اساس در نظر داریم تحولی را در روابط فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ایجاد کنیم.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزود: این تحول را از سازمان فرهنگ و ارتباطات شروع خواهیم کرد تا مدیریت امور فرهنگی ـ بین‌المللی از مدیریت سازمانی به مدیریت قرارگاهی تبدیل شود.

وی در عین حال، تصریح کرد: بنای ما در دوره جدید مدیریت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نگاه تحول‌گرایانه است و امیدواریم که با تأسی بر بیانیه گام دوم انقلاب حرکت رو به جلو برای پیشبرد اهداف فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور روایتگری و حضور مؤثر فرهنگی با تأکید بر ترویج انقلاب اسلامی در خارج از کشور را ضروری دانست و گفت: ما اگر واقعیت‌های جامعه هدف را به درستی نمایش دهیم، سیاستگذاران به درستی می‌توانند هدف گذاری کنند.

وی با اشاره به نقش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در عرصه دیپلماسی فرهنگی، بر لزوم ایجاد تحول در عرصه امور بین‌المللی و فرهنگی تأکید کرد و افزود: رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به عنوان سربازان خط مقدم نبرد فرهنگی از همه ظرفیت‌های خود در عرصه جهاد تبیینی استفاده کنند.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از انتخاب رایزن بانو تا رایزن اهل سنت در دوره جدید مدیریت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خبر داد و عنوان کرد: ترویج گفتمان انقلاب اسلامی در خارج از کشور تلاش همه جانبه رایزنان فرهنگی ایران را می‌طلبد.

وی در ادامه سخنانش، توجه به کنش گران بومی، تمرکز بر دیپلماسی عمومی و حضور پر بسامد و اجتماعی سازی گفتمان انقلاب و هم افزایی آنان در امور بین‌المللی و فرهنگی را یادآور شد و افزود: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بر این باور است که در چارچوب دیپلماسی فرهنگی دانش بنیان می‌توان به توسعه صادرات محصولات و خدمات فرهنگی در عرصه بین‌المللی کمک کرد و اگر این مهم محقق شود عملا کارآفرینی در حوزه کنشگران فرهنگی، محقق خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور اظهار داشت: جذابیت فرهنگی ایران در خارج از کشور موجب شده فعالیت‌های دستگاه‌های مختلف در خارج از کشور فعال شوند.

وی بر ضرورت ایجاد صندوق توسعه فرهنگی بین‌المللی تأکید کرد و گفت: صندوق توسعه فرهنگی بین‌المللی این امکان را می‌دهد که مدیریت فرهنگی را به طور ویژه داشته باشیم. همچنین، لازم است پیوست فرهنگی در کنار تحولات اقتصادی صورت گیرد چراکه دیپلماسی فرهنگی تأثیر مستقیمی بر اقتصاد کشور دارد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در پایان سخنانش، خاطرنشان کرد: اگر امروز موفق شویم تصویر خوبی از جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور نمایش دهیم، حتما همه آحاد مردم از آن بهره‌مند می‌شوند.

بنابر این گزارش، دهمین اجلاس رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور پیش از ظهر امروز، اول مردادماه با حضور آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رایزنان فرهنگی کشورمان در محل حسینیه الزهرا (س) این سازمان، کار خود را آغاز کرد.

این اجلاس یکم تا ششم مرداد با شعار «دیپلماسی فرهنگی دانش بنیان، همگرا، صادرات فرهنگی» در تهران برگزار می‌شود. اجلاس به گونه‌ای طراحی شده که همه بازیگران مؤثر در عرصه دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران حضور داشته باشند و سخنان و ایده‌های خود را بیان کنند.

منبع: دفاع پرس

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *