اخبار, نمایشگاه کتاب 1401

تلاش مجمع ناشران در نمایشگاه کتاب امسال، توسعه تعامل برای ترجمه زین سو است

نائب رییس مجمع ناشران انقلاب اسلامی گفت: این مجمع تلاش می‌کند در سی‌وسومین دوره نمایشگاه کتاب پلی میان ناشران ایرانی و خارجی به خصوص ناشران مسلمان باشد و در راستای ترجمه زین سو اقدامات مهمی انجام بدهد.

یکی از بخش‌های فعال در نمایشگاه بین‌المللی کتاب، غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی است. علی‌اکبر تورانیان نایب رئیس این مجمع در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: مجمع ناشران انقلاب در دوره‌های قبل نمایشگاه کتاب حضور فعال داشت، حضور این مجمع در سالن یاس از اقدامات شاخص بود که از موقعیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار بود و مورد استقبال مخاطبان کتاب و بازدیدکنندگان و مسئولین قرار می‌گرفت. سالن یاس الگویی از نمایشگاه خوب از خود به یادگار گذاشته‌است.

نایب رئیس مجمع ناشران انقلاب اسلامی با اعلام این خبر که در سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب، این مجمع سالن یاس را در اختیار ندارد، بیان کرد: درغرفه مجمع برنامه‌هایی تدارک دیده شده‌است. هدف مجمع این است که در این دوره از نمایشگاه، حضور فعال داشته‌باشد و برنامه‌های متنوعی را در غرفه برگزار کند. از جمله برنامه‌های مجمع در این رویداد فرهنگی، رونمایی از کتاب ناشران، برگزاری نشست‌هایی در حوزه نقد کتاب که این برنامه ها به طور کامل اعلام خواهدشد، همچنین برگزاری میزگردهایی برای بررسی مشکلات نشر و کتاب که با حضور ناشران و اهالی قلم مشکلات کاغذ و دیگر مسائل آسیب‌شناسی می‌شود.

راه‌های افزایش سرانه کتاب مورد بررسی قرار می‌گیرد

تورانیان با اشاره به وضعیت سرانه مطالعه کتاب در ایران و اقداماتی که برای افزایش آن باید انجام شود، گفت: آمار کتاب‌خوانی در ایران باید بسیار بالاتر از این اعداد باشد. به همین دلیل برنامه‌هایی را در حوزه ترویج کتاب و کتاب‌خوانی طراحی کردیم. زیرا باید کمک کرد تا سرانه مطالعه را بالا ببریم. در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب نشست‌هایی برگزار و تلاش‌هایی انجام خواهدشد تا راه‌های برون رفت و افزایش سرانه کتاب مورد بررسی قرار بگیرد.

نایب رئیس مجمع ناشران انقلاب اسلامی درباره اقدامات این مجمع در حوزه بین‌الملل در نمایشگاه کتاب، توضیح داد: با توجه به اینکه ناشران جبهه انقلاب کتاب‌های خوبی تولید می‌کنند، باید تعامل خود با ناشران خارجی را افزایش دهیم. زیرا این کتاب‌ها به بیرون از مرزهای ما راه پیدا نمی‌کند. مجمع تلاش می‌کند پلی میان ناشران ایرانی و خارجی به خصوص ناشران مسلمان باشد تا بتوانیم در راستای ترجمه زین سو اقداماتی انجام بدهیم، نیاز به فعالیت بسیار در این حوزه است.

وی افزود: همچنین مردم ایران در جنگ هشت سال دفاق مقدس در حوزه دفاع مقدس و ایثار و از جان گذشتگی کردند، این تجربیات باید به نسل‌های آینده و همچنین مردم دیگر کشورها انتقال پیدا کند. مجمع ناشران انقلاب اسلامی تلاش می‌کند تا این ارتباط با ناشران خارجی شکل بگیرد.

منبع: ایرنا

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *