اخبار

ترجمه «۱۰ قصه‌ عاشورایی» برای کودکان روسیه

کتاب «۱۰ قصه‌ عاشورایی» اثر فریبا کلهر با تصویرگری سید حسام‌الدین طباطبایی به زبان روسی ترجمه و منتشر شد.

به گزارش مشرق، حاصل اندیشه‌ها، تفکرات، تلاش‌ها و تجربیات هر قوم و ملتی در طول تاریخ، اطلاعات نهفته در کتب نوشته شده به زبان آن قوم و ملت است و دیگر اقوام و ملل با برگرداندن و ترجمه این کتاب، اطلاعات زیادی کسب می‌کنند. در این زمینه ادبیات کودک نقش بنیادین و سازنده در تکوین بخشی از میراث و هویت فرهنگی و ادبی هر جامعه و شناساندن آن به جوامع دیگر دارد.

به همین منظور بنیاد مطالعات اسلامی با هدف نشر و ترویج فرهنگ عاشورا و آشنایی کودکان و نوجوانان سایر ملل با واقعه عاشورا موفق شده در ایام عزای سالار شهیدان ترجمه‌ی روسی کتاب «10 قصه‌ی عاشورایی» اثر فریبا کلهر را با همکاری انتشارات قدیانی در مسکو منتشر کند.

فریبا کلهر دراین کتاب 10 شخصیت تأثیرگذار در واقعه‌ عاشورا را به عنوان محور قصه‌هایش برگزیده و همراه با تصویرهای جذاب در 127 صفحه برای کودکان با زبانی ساده و ملموس روایت کرده است. این اثر پیش از این از سوی انتشارات قدیانی به زبان فارسی منتشر شده  و برگزیده‌ی پانزدهمین جشنواره کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بخش داستان مذهبی کودک در سال 1391 می‌باشد و همچنین در کتابنامه‌ی رشد آموزش و پرورش جزو کتاب‌های مناسب دانش‌آموزان دوره‌ ابتدایی معرفی شده است.

منبع: مشرق

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *