اخبار

انجمن رسانه‌ای ایران و پاکستان تشکیل می‌شود

وابسته فرهنگی ایران در لاهور پیشنهاد تشکیل انجمن رسانه‎‌ای ایران و پاکستان را داد و گفت: این انجمن می‌تواند نشست‌های ماهانه‌ای برگزار کند و موضوعات مختلف روز را مورد بحث و بررسی قرار دهد.

خانم طیبه بخاری، سردبیر وبسایت روزنامه پاکستان ضمن حضور در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور با جعفر روناس، وابسته فرهنگی کشورمان دیدار کرد و راه‌های توسعه همکاری‌های فرهنگی بین دو کشور ایران و پاکستان را مورد بررسی قرار دادند.

روناس در سخنانی، با اشاره به موفقیت‌های چشمگیر بانوان ایرانی اظهار داشت:‌ پس از پیروزی انقلاب اسلامی، جایگاه زنان در عرصه‌های مختلف ارتقا یافت و زنان به عنوان نیمی از جمعیت اجتماعی کشور در بسیاری از عرصه‌ها پیشتاز بوده‌اند.

وابسته فرهنگی کشورمان در لاهور از خبرنگاران پاکستانی دعوت کرد که با سفر به ایران واقعیت‌ها را از نزدیک مشاهده کنند و با خبرنگاران ایرانی دیدار کرده و از تجربیات یکدیگر استفاده کنند.

وی افزود: ضروری است که اصحاب رسانه‌ای دو کشور همکاری نزدیک داشته باشند تا اخبار دو کشور را به صورت مستقیم دریافت کنند.

روناس پیشنهاد تشکیل انجمن رسانه‎‌ای ایران و پاکستان را داد و گفت: این انجمن رسانه‌ای می‌تواند نشست‌های ماهانه‌ای برگزار کند و موضوعات مختلف روز را مورد بحث و بررسی قرار دهد.

خانم طیبه بخاری ضمن استقبال از پیشنهاد تشکیل انجمن رسانه‌ای ایران و پاکستان، آمادگی خود را برای همکاری در این زمینه در قالب یک هیأت رسانه‌ای اعلام کرد و گفت: همکاری نزدیک اصحاب رسانه‌ای دو کشور نقش مهمی در آشنایی دو ملت مسلمان و همسایه از یکدیگر خواهد داشت.

وی کتاب اشعار خود تحت عنوان «بیعت»‌ را به مسئول خانه فرهنگ کشورمان اهدا کرد و گفت: با گذشت زمان و عصر دیجیتالی استقبال از کتاب بسیار کاهش یافته ولی اهمیت کتاب را هیچگاه نمی‌توان انکار کرد.

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *