اخبار

انتشار کتاب «قهرمان ملت؛ پاسداری و دفاع از مرز‌های جهان اسلام »

نشر ذکر کتاب «قهرمان ملت؛ پاسداری و دفاع از مرز‌های جهان اسلام و بررسی ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از نگاه قوانین بین‌المللی» تألیف مرتضی بریری و محمدمهدی سیدناصری را منتشر کرد.

کتاب‌های متمم، واحد حقوق و روابط بین‌اللملل مؤسسه نشر و تحقیقات ذکر کتاب «قهرمان ملت؛ پاسداری و دفاع از مرز‌های جهان اسلام و بررسی ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از نگاه قوانین بین‌المللی» تألیف مرتضی بریری و محمدمهدی سیدناصری را با شمارگان هزار نسخه، در ۵۰ صفحه منتشر کرد.

کتاب شامل سه فصل به ترتیب با عناوین «حکمت مرزبانی»، «حقوق بین‌الملل و مسئله تروریسم» و «از کرمان تا بهشت». است .فصل اول کتاب به پنج گفتار با این سرفصل‌ها : «چرا باید اندیشه حاج قاسم را گسترش داد و از خون او دفاع کرد؟»، «مسئله‌ای به نام امنیت»، «امنیت در کلام الله مجید»، «جهاد، دکترین دفاعی اسلام» و «سیاست و اسلام» تقسیم شده است .
فصل دوم کتاب هم به ۱۰ گفتار به ترتیب با این سرفصل‌ها «چیستی تروریسم»، «مفهوم تروریسم در اسناد بین‌المللی»، «اقدامات سازمان ملل متحد در مقابله با تروریسم»، «رویکرد مجمع عمومی در مقابله با تروریسم»، «رویکرد شورای امنیت سازمان ملل متحد در مقابله با تروریسم»، «مواضع طرف‌های درگیر»، «تحلیل از منظر حقوق بین الملل»، «توسل به زور غیرقانونی آمریکا علیه ایران»، «تجاوز آمریکا علیه عراق» و «ضرورت تقویت منطقه گرایی».است . 

فصل سوم کتاب نیز سه گفتار دارد به همراه وصیت‌نامه شهید حاج قاسم سلیمانی. عناوین گفتار‌های این بخش شامل  «تولد تا فرماندهی»، «تا پایان داعش» و «از ترور‌های نافرجام تا شهادت» است . 

نویسندگان این کتاب را با توجه به سخنان مقام معظم رهبری درباره شهید سلیمانی که به ایشان باید به چشم یک مکتب و یک راه و یک مدرسه درس آموز نگاه کرد، به مرحله نگارش درآورده‌اند. به باور نویسندگان کلام مقام معظم رهبری نشان از مسئله‌مند شدن نظام فکری شهید حاج قاسم سلیمانی در زندگی ایرانیان، است. آن‌ها مطرح کرده‌اند که نیاز جامعه ایران نه اسطوره سازی از شهید حاج قاسم سلیمانی که بیان واقعیت‌های زندگی و مجاهدت‌های این پاسدار سرافراز اسلام است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *