اخبار

انتشار ویژه‌نامه «سه واقعه مهم تاریخی در ایران» به زبان آذری

ابوالفضل ربیعی از انتشار ویژه‌نامه‌ای تحت عنوان «سه واقعه مهم تاریخی در ایران» دربرگیرنده بیانات حکیمانه حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) خبر داد.

ابوالفضل ربیعی، وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در نخجوان با اعلام این خبر، گفت: به مناسبت فرارسیدن 13 آبان‌ماه، سالروز بزرگداشت دانش‌آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، وابستگی فرهنگی کشورمان در نخجوان اقدام به انتشار ویژه‌نامه‌ای تحت عنوان «سه واقعه مهم تاریخی در ایران» کرد.

وی افزود: در این ویژه‌نامه به نام‌گذاری روز 13 آبان در تقویم ایران به عنوان روز دانش آموز و مبارزه با استکبار جهانی و یادآوری سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران که در سه دوره مختلف رخ داده، اشاره شده است.

ربیعی اظهار داشت: 13 آبان رخدادی مهم را در تاریخ انقلاب اسلامی در اذهان زنده می‌کند و به همین دلیل به عنوان «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» نامیده شده است. تبعید حضرت امام خمینی(ره) به ترکیه در 13 آبان 1343، کشتار دانش آموزان در 13 آبان 1357 در دانشگاه تهران و تسخیر سفارت امریکا توسط دانشجویان در 13 آبان 1358، سه رویداد با یک هویت بودند که هر کدام در شکل گیری حرکت انقلاب اسلامی ایران نقش بسزایی ایفا کردند.

وی تأکید کرد: هویت هر سه رویداد، مبارزه با استکبار جهانی بود و به همین منظور این روز به یاد ماندنی «روز ملی مبارزه با استکبار» نامیده می‌شود.

وابسته فرهنگی کشورمان در نخجوان ادامه داد: بیانات حکیمانه و تاریخی حضرت امام خمینی(قدس‏سره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در ارتباط با استکبار جهانی آمریکا و اسرائیل بخش مهم این ویژه‌نامه است که در راستای روشنگری ماهیت امپریالیستی و ضد اسلامی و بشری آنان برای آشنایی بیشتر مخاطبین آذری زبان روایت شده است.

شایان ذکر است، علاقه‌مندان می‌توانند به آدرس اینترنتی https://az.icro.ir/nakhchivan مراجعه و فایل الکترونیکی این ویژه‌نامه را دریافت کنند.

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *