اخبار

غرفه ایران برترین غرفه در چهارمین نمایشگاه کتاب کودک لاذقیه شد

 ایران در لاذقیه به عنوان تنها شرکت کننده رسمی خارجی در این نمایشگاه با عرضه کتب و محصولات فرهنگی مرتبط جذاب و متنوع، بزرگترین و شاخص‌ترین غرفه این نمایشگاه را به خود اختصاص داد.

چهارمین نمایشگاه اختصاصی کتاب کودک در مرکز فرهنگی عربی شهر لاذقیه و با حضور مسئولین فرهنگی استان، وابسته فرهنگی کشورمان در لاذقیه و اصحاب چاپ و نشر حوزه کودک افتتاح شد. در این رویداد فرهنگی موسسات انتشاراتی تخصصی کودکان، کتب و محصولات فرهنگی خود را به مدت یک هفته در مرکز فرهنگی عربی شهر لاذقیه برای بازدیدکنندگان عرضه کردند.

خانه فرهنگ سفارت جمهوری اسلامی ایران در لاذقیه به عنوان تنها شرکت کننده رسمی خارجی در این نمایشگاه با عرضه کتب، بازی‌های فکری و سایر محصولات فرهنگی مرتبط جذاب و متنوع، بزرگترین و شاخص‌ترین غرفه این نمایشگاه را به خود اختصاص داد. کارگاه خوشنویسی در روز افتتاح نمایشگاه و قصه‌خوانی برای کودکان با بهره برداری از ادبیات غنی کشورمان از جمله فعالیت های جنبی خانه فرهنگ در ایام نمایشگاه بود. امسال سه انتشاراتی نیز از کشورهای عراق و لبنان در این نمایشگاه شرکت کردند.

علیرضا فدوی مسئول خانه فرهنگ کشورمان در لاذقیه از اهمیت برگزاری چنین فعالیت‌های فرهنگی جهت ارتقا و رشد علمی و فرهنگی توامان نسل آینده گفت و بر لزوم گسترش و تعمیق هر چه بیشتر روابط برادرانه دو ملت ایران و سوریه تاکید کرد.

کتب و محصولات فرهنگی عرضه شده در غرفه کشورمان هم از نظر موضوع و کیفیت و هم از نظر تنوع و روزآمدی ضمن جلب نظر و تقاضای اکثریت بازدیدکنندگان، مورد توجه خاص سایر موسسات انتشاراتی شرکت کننده در نمایشگاه و تقاضا برای برقراری ارتباط با تولید کنندگان ایرانی محصولات ارائه شده نیز قرار گرفت. این رویداد فرهنگی که هر ساله توسط کتابخانه عمومی کودکان لاذقیه در مرکز فرهنگی عربی این شهر برگزار می شود، امسال از  18 لغایت 23 شهریور پذیرای بازدیدکنندگان بود.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *