اخبار

حضور ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تایلند

رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تایلند، 10 تا 20 فروردین‌ماه پذیرای بازدیدکنندگان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تایلند در مرکز همایش‌ ملکه سیریکیت است.

، نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی کتاب بانکوک 10 تا 20 فروردین‌ماه در مرکز همایش‌ ملکه سیریکیت برگزار می‌شود و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در غرفه B17 پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

امسال علاوه بر رایزنی فرهنگی ایران در تایلند، برای اولین بار نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نمایشگاه حضور خواهد یافت که با این حضور، ایران را نسبت به سنوات قبل پررنگ تر خواهد کرد.

همچنین، علاوه بر حضور در نمایشگاه رایزنی فرهنگی درخواست های متعددی از ناشرین تایلندی برای همکاری و برگزاری جلسات در نمایشگاه دریافت کرده که از این فرصت می‌توان برای فعالیت‌های انتشاراتی در طول سال، بهره برد .

نمایشگاه بین‌المللی کتاب بانکوک  (Bangkok International Book Fair – BKKIBF)، بزرگ‌ترین نمایشگاه کتاب در تایلند است و به‌عنوان مرکز پویای عرصه ادبی جنوب شرقی آسیا شناخته می‌شود و هر ساله پذیرای حدود ۲ میلیون نفر بازدیدکننده و ۴۰۰ غرفه‌دار از جمله نمایندگان بین‌المللی بوده است.

این نمایشگاه فراتر از یک رویداد ادبی است و علاوه بر نمایشگاه بازاری پررونق برای کتاب محسوب می‌شود. تعهد برگزارکنندگان این نمایشگاه به ترویج مطالعه و پرورش یک فرهنگ فراگیر خواندن، از طریق برگزاری بیش از ۱۰۰ فعالیت جذاب، اجرای فرهنگی، کنفرانس‌های علمی و تجارت حق امتیاز، مشهود است.

در این دوره از نمایشگاه، بیش از 1 میلیون جلد کتاب از 330 ناشر در 900 غرفه عرضه خواهد شد. موضوع این دوره از نمایشگاه «المپیک کتاب» است که شامل 7 بخش مختلف ، رمان و ادبیات، کمیک و کتاب‌های نوجوانان، کتاب‌های کودکان و آموزشی، کتاب‌های خارجی، کتاب‌های عمومی، کتاب‌های قدیمی و رسانه‌های غیرچاپی می‌شود.

شایان ذکر است، بیش از 100 فعالیت مختلف از جمله نشست‌های نقد و بررسی، کارگاه‌های آموزشی و برنامه‌های سرگرم‌کننده برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده که علاقه‌مندان می‌توانند از این نمایشگاه از ساعت 10 صبح تا 9 شب بازدید کنند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *