اخبار

برگزاری نشست ادبی و فرهنگی دو شهر تاریخی هرات و تایباد

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هرات از برگزاری نشست ادبی فرهنگی انجمن‌های ادبی ۲ شهر تاریخی هرات و تایباد با حضور مشاور فرهنگی و اجتماعی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.

مجید خالق‌نیا اظهار کرد: این نشست به منظور توسعه بیشتر دیپلماسی فرهنگی دو کشور همسایه ایران و افغانستان در شهر مرزی تایباد با حضور احمد مقیمی، مشاور فرهنگی و اجتماعی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جلیل سروری، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، فرماندار تایباد، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تایباد، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تایباد و اعضای فعال انجمن‌های ادبی این شهر برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: دو شهر مرزی تایباد و هرات از اشتراکات تاریخی و فرهنگی زیادی برخوردار هستند، مهم‌ترین اشتراک میان این دو شهر زبان و ادبیات فارسی است که بیشترین پیوند را برای دو ملت و به خصوص این دو شهر مرزی و همسایه ایجاد کرده است. خطوط مرزی فقط به لحاظ مشخص شدن جغرافیای دو کشور است، اما توسعه روابط فرهنگی مرز نمی‌شناسد بلکه به دوستی‌های بیشتر و ارتباطات فرهنگی بیشتر ۲ شهر کمک می‌کند.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هرات تصریح کرد: وجود مزار و آرامگاه با شکوه و تاریخی زین‌الدین تایبادی عارف مشهور قرن هشتم هجری در تایباد و از سوی دیگر آرامگاه با عظمت خواجه عبدالله انصاری عارف مشهور قرن پنجم هجری در هرات تنها یک نمونه از ده‌ها اثر تاریخی و فرهنگی مشترک و پیوند دهنده‌ی این ۲ شهر محسوب می‌شود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *