اخبار

افزایش حضور ناشران بین‌‌المللی و آژانس‌های ادبی ایران و عربستان در نمایشگاه‌های کتاب دو کشور

در دیدار قائم مقام سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با رئیس نمایشگاه بین‌المللی کتاب ریاض برای حضور هرچه گسترده‌تر ناشران حوزه بین‌الملل و آژانس‌های ادبی دو کشور برای فروش رایت آثار در نمایشگاه‌های کتاب دو کشور تاکید شد.

در حاشیه حضور جمهوری اسلامی ایران در بیست‌ونهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن علی رمضانی، قائم مقام سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و مدیرعامل خانه‌کتاب و ادبیات ایران با عبداللطیف بن عبدالعزیز الواسل، رئیس نمایشگاه بین‌المللی کتاب ریاض دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار درباره ویژگی‌های نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و ریاض، تعداد دوره‌های برگزار شده، تعداد ناشران مشارکت‌کننده، برنامه‌های جانبی این نمایشگاه‌ها، آمادگی برای گسترش روابط بین نمایشگاهی دو کشور، حضور خانه‌کتاب و ادبیات ایران برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب ریاض در پاییزه سال جاری، دعوت از نمایشگاه بین‌المللی کتاب ریاض برای حضور در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سال آینده و… بحث و گفت و گو شد.

در این دیدار بر ترجمه و نشر آثار فارسی به زبان عربی و ترجمه عربی به زبان فارسی در حوزه‌های ادبیات، کودک و نوجوان، تاریخ و… تاکید شد که مورد استقبال مسئول اجرایی طرح ترجمه عربستان قرار گرفت.

همچنین درخصوص فراهم شدن شرایطی برای حضور هرچه گسترده‌تر ناشران حوزه بین‌الملل و آژانس‌های ادبی دو کشور برای فروش رایت آثار در نمایشگاه‌های کتاب دو کشور بحث و گفت و گو شد.

بیست ونهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن از بیست‌وپنجم خرداد ماه ۱۴۰۲ آغاز به کار کرده و تا بیست‌وهشتم خرداد ماه ۱۴۰۲  در محل نمایشگاه‌های پکن به کار خود ادامه می‌دهد.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *