اخبار

افتتاحیه نمایشگاه بین المللی کتاب دوحه با حضور نخست وزیر قطر

مراسم افتتاحیه سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب دوحه ، امروز دوشنبه 22 خرداد در محل نمایشگاه های بین المللی قطر در منطقه الدفنه دوحه برگزار شد.

در این مراسم که با حضور مقامات بلندپایه قطری از جمله شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر و وزیر خارجه قطر و نیز شیخ عبد الرحمن بن حمد بن جاسم آل ثانی وزیر فرهنگ این کشور برگزار شد، حمیدرضا دهقانی سفیر ج.ا.ایران در دوحه و علی بختیاری رایزن فرهنگی ایران نیز حضور یافتند.

در حاشیه این مراسم، بختیاری با مقامات قطری و نیز هیات‌های دیپلماتیک دیگر کشورهای حاضر در مراسم افتتاحیه دیدار و برای همکاری های فرهنگی دوجانبه گفتگو کرد. دیدار با جاسم البوعینین مدیر نمایشگاه بین‌المللی، سفرای مصر، تاجیکستان و اندونزی در دوحه و نیز نمایندگان دیپلماتیک دیگر کشورها از جمله دیدارهای روز افتتاحیه رایزن فرهنگی کشورمان بود.

در ادامه، سفیر ایران با حضور در غرفه مشترک رایزنی فرهنگی ایران و خانه کتاب، از این غرفه، کتاب ها و آثار فرهنگی موجود در این غرفه بازدید کرد. حضور متقابل رایزن فرهنگی ایران و اندونزی در غرفه های دو کشور، بخش دیگر برنامه های آقای بختیاری در روز نخست نمایشگاه بود.

استقرار غرفه رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به همراه دیگر غرفه های ایرانی، به عنوان نخستین ورودی به غرفه نمایشگاه و در کنار غرفه وزارت فرهنگ قطر، بسیار قابل توجه بود.

نمایشگاه بین المللی کتاب دوحه از روز 12 تا 21 ژوئن و با شعار «بالقراءة نرتقی» برگزار می شود.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *