اخبار

آمادگی دانشگاه چولا تایلند برای افزایش همکاری‌های علمی با ایران

رئیس دانشگاه چولا تایلند نیز، جمهوری اسلامی ایران را برخوردار از سابقه طولانی در زمینه تمدن و علوم معرفی و بر آمادگی این دانشگاه برای افزایش همکاری‌های علمی با ایران اشاره کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بندهیت یو آرپون، رئیس دانشگاه چولا دیدار و درباره راهکار‌های افزایش همکاری علمی بین دو کشور از طریق پژوهشکده حج و زیارت گفت‌وگو کرد.

در این نشست، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت درباره فعالیت‌های گسترده ایران در عرصه‌های سه‌گانه اجرایی، پزشکی و فرهنگی حج توضیحاتی ارائه داد و آمادگی بعثه جمهوری اسلامی ایران را برای تبادلات و همکاری‌های علمی با دانشگاه چولا از طریق پژوهشکده حج و زیارت اعلام کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب در ادامه به اهداف سفر به تایلند و بازدید از دانشگاه چولا اشاره کرد و نقش تعاملات و تبادلات علمی در تاثیرگذاری بر روابط اجتماعی سیاسی کشور‌ها را یادآور شد.

وی همچنین به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه‌های گوناگون همچون پزشکی، نانو، علوم هسته ای، صنایع دفاعی و … اشاره داشت.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به حادثه تلخ حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، به توضیح اقدامات مغایربا قوانین بین المللی رژیم تجاوزکارصهیونیستی و آزرده خاطری مردم دنیا از این اقدامات بویژه در حمله و نسل کشی غزه پرداخت.

وی نوع روابط مسالمت آمیز میان ادیان و مذاهب تایلند و برخی دیگر از کشور‌های جنوب شرق آسیا را الگویی برای برخی از کشور‌های منطقه غرب آسیا دانست و به مراسم اربعین و نقش آفرینی قیام امام حسین (ع) در ارائه الگویی عملی برای انسان‌های آزاده از قبیل گاندی رهبر فقید هند اشاره کرد.

تأسیس مرکز مطالعات حلال در دانشگاه چولا

رئیس دانشگاه چولا نیز، جمهوری اسلامی ایران را برخوردار از سابقه طولانی در زمینه تمدن و علوم معرفی و بر آمادگی این دانشگاه برای افزایش همکاری‌های علمی با ایران اشاره کرد.

یو آرپون، رویه این دانشگاه را در جذب دانشجویان از مذاهب و ادیان مختلف توضیح داد و به ارائه بورسیه‌های تحصیلی به دانشجویان غیر تایلندی از جمله ایرانی در مقطع دکتری و پست دکتر اشاره کرد.

وی در پی توضیحات نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از تصمیم دانشگاه چولا برای راه اندازی مرکز مطالعات حج در آینده و آمادگی برای همکاری با ایران در این زمینه اشاره کرد.

یو آرپون درباره تأسیس مرکز مطالعات حلال در دانشگاه چولا به منظور بررسی استاندارد حلال در محصولات غذایی، دارویی و بهداشتی توضیحاتی را ارائه داد.

در این دیدار که رایزن فرهنگی کشورمان در تایلند نیز حضور داشت بر آمادگی ارتباطات بیشتر در حوزه فرهنگی تأکید و خواستار صدور دستور رئیس دانشگاه چولا برای اجرایی شدن تفاهمات قبلی شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین منصور میر احمدی، معاون امور بین‌الملل بعثه نیز اعلام آمادگی کرد که در خصوص مطالعات حج زمینه سازی لازم را برای تبادل علمی با پژوهشکده حج و زیارت و امکان ارتباط دانشگاه چولا با دانشگاه‌های ایران را از طریق رایرنی فرهنگی ایران فراهم آورد.

در ادامه، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ضمن حضور در مرکز مطالعات حلال دانشگاه چولا، به استماع گزارش رئیس این مرکز درباره فعالیت‌های آن پرداخت. وی از بخش‌های مختلف از جمله لابراتوار‌های این مرکز بازدید کرد.

رایزن فرهنگی کشورمان نیز از مسئول مرکز مطالعات حلال خواست اطلاعات لازم در این زمینه در اختیار سفارتخانه‌ها از جمله سفارت جهوری اسلامی ایران قرار گیرد تا به اتباع کشور خود ارائه دهند.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *