اخبار

گلستان سعدی به بزرگ‌ترین سامانه عرضه کتاب‌های الکترونیک روسی رسید

به همت رایزنی فرهنگی کشورمان، نسخه الکترونیک ترجمه روسی «گلستان» در «لیترس» اولین و بزرگ‌ترین سامانه عرضه کتاب‌های الکترونیک روسی قرار گرفت.

به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه، نسخه الکترونیک ترجمه روسی «گلستان» اثر شاعر نامدار ایران سعدی شیرازی در «لیترس» اولین و بزرگ‌ترین سامانه عرضه کتاب‌های الکترونیک روسی قرار گرفت.

نسخه فیزیکی گلستان، پیش‌تر در سال 2011 با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان در روسیه از سوی انتشارات وچه منتشر شده بود.

لیترس در معرفی نسخه الکترونیک دفتر اول از این مجموعه این گونه نوشته است:«گلستان (باغ گل سرخ) مشهورترین اثر شاعر اخلاق پارسی، سعدی است. این اثر شامل هشت فصل از جنبه‌های حکمت دنیوی را روایت می‌کند و محتوای آن ابعاد مختلفی از اخلاق نویسنده را در برمی‌گیرد. این اثر، منثور و با قطعاتی قافیه‌دار نوشته شده است. «گلستان» شامل داستان‌ها و تمثیل‌ها از زندگی شخصی سعدی‌ست و سفرها و مشاهداتش را روایت می‌کند. داستان‌ها با یک یا چند بیت شعر به پایان می‌رسند که به قولی نثر مملو از جملات حکمت‌آمیز و طنزی ظریف است.»

شایان ذکر است، این نسخه به نشانی اینترنتیhttps://www.litres.ru/book/saadi/gulistan-70259005/در دسترس قرار دارد.

لیترس سرویس کتاب الکترونیکی شماره یک روسیه است که در سال 2005 تأسیس شد، امروزه در بازار کتاب‌های الکترونیکی دارای مجوز روسیه و کشورهای مستقل مشترک‌المنافع، پیشرو است. مجموعه لیترس شامل: 1000000 کتاب الکترونیکی به زبان روسی و خارجی، 48000 کتاب رایگان، 65000 کتاب صوتی ا‌ست و هر ماه 5000 کتاب جدید به این مجموعه اضافه می‌شود و مخاطبان ماهانه خدمات این شرکت، 12.5 میلیون نفر هستند که بیش از 1.5 میلیون کتاب را در طول ماه دانلود می‌کنند.

لیترس این امکان را می‌دهد تا 20 درصد از هر کتاب الکترونیکی یا کتاب صوتی به صورت رایگان خوانده یا گوش داده شود. رتبه‌بندی بهترین کتاب‌ها، نقدها، توصیه‌ها، نویسندگان محبوب و بسیاری موارد دیگر در این پلتفرم یافت می‌شود.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *