اخبار

گروه زبان فارسی به زودی در دانشگاه ابوجا راه‌اندازی می‌شود

با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان در نیجریه، گروه زبان فارسی به زودی در دانشگاه ابوجا راه‌اندازی می‌شود.

به منظور توسعه و گسترش زبان و ادبیات فارسی در عرصه بین‌المللی به ویژه در مراکز و مؤسسات علمی و دانشگاهی و آشنایی هرچه بیشتر نخبگان و جوامع علمی با ظرفیت علمی و ادبی ایران و ایفای نقش مؤثر در بسط و توسعه آن، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و نمایندگی بنیاد سعدی در کشور نیجریه، سلسله دیدارهایی را با مقامات دانشگاه ابوجا ترتیب داده است .

این تلاش‌ها و دیدارها منجر به فراهم شدن امکان راه اندازی آموزش زبان فارسی به عنوان زبان دوم در دانشگاه ابوجا شد و این دانشگاه زبان فارسی را در کنار زبان‌های دیگر نظیر زبان چینی، کره‌ای، عربی و فرانسوی به فهرست برنامه‌های آموزشی خود اضافه کرد و مقرر شد از ترم آینده این دانشگاه، زبان فارسی به عنوان زبان دوم در قالب تقویم تحصیلی خود تدریس شود .

به همین منظور، اساتید گروه زبان فارسی دانشگاه ابوجا با میریوسفی، سرپرست سفارت و مجید کامرانی، رایزن فرهنگی کشورمان در محل سفارت کشورمان دیدار کردند.

سرپرست سفارت کشورمان در نیجریه از تلاش‌های مستمر، طولانی و صادقانه آنها در فراهم آوردن امکان تدریس زبان فارسی در این دانشگاه و همچنین، راه‌اندازی گروه زبان فارسی در این دانشگاه تقدیر و تشکر کرد.

وی خواستار تلاش بیشتر برای ماندگاری و تثبیت این حضور در این مرکز علمی و دانشگاهی شد.

مجید کامرانی، رایزن فرهنگی کشورمان در نیجریه این اقدام را یک اقدام تاریخی و فرصتی مغتنم برای توسعه فعالیت‌های علمی و فرهنگی کشورمان در نیجریه دانست و ایجاد اتاق ایران در این دانشگاه را به عنوان یک اقدام دیگر برای تکمیل فرآیند حضور مؤثر ایران اسلامی در این عرصه خواند.

شایان ذکر است، این گروه ضمن تشکر از همکاری‌های بسیار نزدیک سفارت و رایزنی فرهنگی ایران برای تحقق این مهم، دیدگاه‌ها و نظرات خود را برای هدایت و استمرار هرچه بهتر این برنامه بیان کردند.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *