اخبار

«ژئوپلتیک و ژئواستراتژی جهان اسلام» انگلیسی، عربی و عبری ترجمه شود

حافظ‌نیا، کتاب «ژئوپلتیک و ژئواستراتژی جهان اسلام» را به‌لحاظ موضوعی یک اثر بدیع دانست و گفت: شخصا کتابی در سطح جهان اسلام پیرامون موضوع مورد اشاره ندیده‌ام که توصیه می‌کنم این کتاب را به سه زبان انگلیسی، عربی و عبری ترجمه کنید.

آیین رونمایی از کتاب «ژئوپلتیک و ژئواستراتژی جهان اسلام» اثر سردار سید یحیی صفوی رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سیلمانی، در سازمان مطالعه و تدوین سمت برگزار شد.

حافظ‌نیا: پاکستان نیاز ژئواستراتژی به ایران دارد
محمدرضا حافظ‌نیا استاد دانشگاه تربیت مدرس در ادامه به ذکر خاطره‌ای پرداخت و با بیان اینکه رونمایی کتاب، رونمایی از معرفت است، گفت: ۳۰ سال پیش در پاکستان ناشران کتب سنت حسنه‌ای داشتند که معرفی و رونمایی کتاب بود. در این جلسات جمعیت کثیری از شخصیت‌های علمی در جلسات حضور پیدا می‌کردند درحالی که چنین کارهایی در ایران باب نبود.

وی با بیان اینکه پاکستان تنها کشوری است که به‌لحاظ ژئوپلتیک با ایران مشکلی ندارد، تاکید کرد: پاکستان نیاز ژئواستراتژی به ایران دارد و همواره از سوی سیاست‌مداران و فرماندهان ارتش به لحاظ کردن جانب ایران توصیه شده است.

این استاد دانشگاه تربیت مدرس، کتاب «ژئوپلتیک و ژئواستراتژی جهان اسلام» را به‌لحاظ موضوعی یک کتاب بدیعی دانست که سابقه انتشار ندارد، تاکید کرد: شخصا کتابی در سطح جهان اسلام پیرامون موضوع مورد اشاره ندیده‌ام که توصیه می‌کنم این کتاب را به سه زبان انگلیسی، عربی و عبری ترجمه شود.

منبع: دفاع پرس

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *