اخبار

هفدهمین شماره پادکست «فرهنگ اسلامی از منظر امام خامنه‌ای» منتشر شد

به همت وابستگی فرهنگی و خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در پیشاور، هفدهمین شماره پادکست تحت عنوان «فرهنگ اسلامی از منظر امام خامنه‌ای(مدظله العالی)» منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به همت وابستگی فرهنگی و خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در پیشاور، هفدهمین شماره پادکست تحت عنوان «فرهنگ اسلامی از منظر امام خامنه‌ای(مدظله العالی)» به زبان پشتو در شبکه اجتماعی ساندکلاود منتشر شد.

این برنامه 11 دقیقه و 44 ثانیه‌ای با ارایه مقاله توسط علامه اخلاق حسین شریعتی، امام جمعه اسبق پارچنار و مدیر امور تبلیغی حوزه علمیه مرکزی جعفریه پاراچنار اجرا شده است.

در این شماره از پادکست، علامه اخلاق حسین شریعتی در بخشی از ارایه مقاله خود به نقل از سخن گوهربار حضرت امام خمینی(ره) که فرموده‌اند: فرهنگ یک کارخانه آدم سازی است، کانّه فرهنگ سایه‌ای است از نبوت و فرهنگی‌ها سایه‌ای هستند از نبی. گفته است: با تامل و دقت در فرمایش امام خمینی(ره)، ارزش والای فرهنگ اسلامی روشن خواهد شد و تحویل انسان‌های وارسته و بزرگ برپایه فرهنگ و هویت به جامعه، موجب پویایی و فخر جوامع بشری بوده و مسلمانان موظف به دفاع از فرهنگ خود هستند.

وی می‌افزاید: براساس همین اهمیت موضوع فرهنگ، دشمنان با اختصاص بودجه‌های سنگین به دنبال تهاجم فرهنگی و نابودی فرهنگ و هویت اسلامی کشورهای مسلمان هستند.

علامه اخلاق حسین شریعتی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر فرمایش حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرموده‌اند: «ارزش‌‎های فرهنگی روح و معنای حقیقی یک ملت است و همچنین، فرهنگ فضای تنفس جامعه است.» اظهار می‌کند: رمز تنفس و بقای جامعه در گرو حفظ فرهنگ بر اساس ارزش‌‎های اسلامی است.

گوینده پادکست با تبیین فرمایشات امامین انقلاب مبنی بر اهمیت موضوع فرهنگ، دفاع ازحفظ هویت ارزشمند و فاخر جامعه اسلامی و بصیرت، دشمن شناسی و راههای مقابله با آن از دیدگاه امام خامنه‌ای(مدظله العالی) را بیان کرده است.

این پادکست به نشانی اینترنتی https://soundcloud.com/user-220788592/2qofniwsofe1?si=e5b9b87c22a748fd957974adf4299402&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing و https://www.youtube.com/watch?v=BNro7fqQluY

https://www.facebook.com/100040007914582/videos/449685853852602

https://twitter.com/KfiPeshawar/status/1563454050242535427 در دسترس علاقه‌مندان است.

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *