دسته‌بندی نشده

نمایشگاه کتاب تهران سرآغاز همکاری های آتی فرهنگی با قطر است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «قطر» به دلیل تعاملات فرهنگی گسترده با ایران به عنوان میهمان ویژه نمایشگاه کتاب است و این نمایشگاه سرآغازی برای همکاری‌های آتی در حوزه فرهنگی با دولت قطر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی شب گذشته از روند آماده‌سازی سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مصلای امام‌خمینی(ره) تهران بازدید کرد. این نمایشگاه روز سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت افتتاح می‌شود، اما بازدید عمومی آن به مدت 11 روز از چهارشنبه ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت است. این رویداد در دوسال گذشته به دلیل محدودیت‌های کرونایی به صورت مجازی برگزار شد، اما امسال به همت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دو بخش (حضوری و مجازی) ، پذیرای ۱۷۰ ناشر خارجی و هزار و ۷۰۰ ناشر داخلی در بخش حضوری و مجموعا دو هزار ۸۰۰ ناشر در بخش مجازی است که محصولات انتشاراتی خود در یک دهه اخیر را به نمایش عمومی می‌گذارند.

شاهد شرایط خوبی از روند آماده‌سازی نمایشگاه هستیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حساب کاربری خود در اینستاگرام با اشاره به بازدید خود از روند آماده‌سازی نهایی نمایشگاه کتاب تهران در مصلای تهران، نوشت: امسال در برپایی نمایشگاه با محدودیت های زمانی روبه‌رو بودیم و این نگرانی وجود داشت که آیا با این شرایط کرونا می توان نمایشگاه کتاب را به موقع برگزار کرد یا باید به فکر سناریوهای جایگزین باشیم، اما با همت همکارانم در معاونت فرهنگی وزارتخانه تصمیم به برپایی باشکوه نمایشگاه گرفتیم و هم اکنون که اندک زمانی به آغاز نمایشگاه مانده، شرایط خوبی را از روند آماده سازی نمایشگاه شاهد هستیم.

اسماعیلی اظهار داشت: بدون شک پیشبرد طرح های بزرگی چون نمایشگاه کتاب نیاز به انگیزه‌هایی خارج از چارچوب‌های مرسوم دارد. این نوع اقدامات گسترده در این شرایط، روحیه جهادی می‌طلبد و خوشحالیم که بعد از مدت ها نمایشگاه را بصورت حضوری برپا می‌کنیم و در اوایل سال، بهار حوزه کتاب نیز رقم می‌خورد.

۳۲ کشور مهمان بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب تهران

اسماعیلی گفت: استقبال خوب مردم از نمایشگاه قرآن نشان داد، اقشار مختلف مردم تا چه اندازه تشنه حضور در رویدادهای بزرگ فرهنگی هستند و بر همین اساس استقبال گسترده مردمی از سی و سومین دوره نمایشگاه کتاب تهران قابل پیش بینی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: امسال نمایندگان فرهنگی ۳۲ کشور مهمان بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب هستند و با نگاهی که دولت مردمی به گسترش تعاملات منطقه ای با همسایگان خود دارد، از بین چند کشور مورد نظر، قطر به دلیل تعاملات فرهنگی گسترده با ایران، به عنوان میهمان ویژه این نمایشگاه انتخاب شده است.

تشکیل کمیته فرهنگی حضور در جام‌جهانی قطر به ریاست وزارت فرهنگ

اسماعیلی همچنین به برگزاری جام جهانی فوتبال در اواخر پاییز امسال در قطر اشاره کرد و گفت: به دلیل میزبانی این کشور از جام جهانی فوتبال، کمیته‌ای فرهنگی در نهاد ریاست جمهوری به ریاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شده که برنامه‌های متنوعی در این خصوص پیش بینی کرده ایم و نمایشگاه کتاب، سرآغازی برای همکاری های آتی در حوزه فرهنگی با دولت قطر خواهد بود.

منبع: ایرنا

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *