اخبار

نشر 27 بعثت به دنبال تعامل با جبهه مقاومت در سوریه است

جواد کلاته عربی، نویسنده و مدیر جدید نشر 27 بعثت با بیان اینکه قبول مسئولیت مانع نویسندگی‌اش نمی‌شود، گفت: نشر 27 بعثت به دنبال تعامل با جبهه مقاومت در سوریه است.

جواد کلاته عربی، نویسنده و مدیر جدید نشر۲۷ بعثت در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه قبول مسئولیت جدیدش تأثیری بر نویسندگی وی نخواهد داشت، اظهار داشت: از سال ۱۳۹۲ تا پایان ۱۳۹۹ معاون ادبیات نشر ۲۷ بعثت بوده و تجربه کار در سیستم اداری باعث شد برای نوشتن کتاب‌هایم برنامه‌ریزی داشته باشم. بنابراین سعی دارم قبول مسئولیت جدید هم مانع نوشتنم نشود؛ زیرا نوشتن هویت من است و همراهم خواهد بود.

مدیر سابق نشر به سوریه می‌رود

نویسنده کتاب «عملیات عطش» درباره موضوع بین المللی شدن نشر ۲۷ بعثت بیان داشت: این موضوع مأموریتی است که بر عهده مازیار حاتمی، مدیر سابق این انتشارات قرار داده شده؛ زیرا آقای حاتمی در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و انتشارات در حال حاضر مأمور به حضور در سوریه است و به پیشنهاد سردار حسن زاده قرار شد برای استفاده از این ظرفیت و برقراری تعامل با منشورات جبهه مقاومت در تولید آثاری که مربوط به جبهه مقاومت می‌شود با جدیت اقدام کند.

نشر ۲۷ بعثت در نمایشگاه کتاب امسال با دست پر می‌آید

 از جواد کلاته عربی درباره حضور نشر ۲۷ بعثت در نمایشگاه امسال کتاب تهران پرسیدم که اظهار داشت: نشر ۲۷ بعثت همواره حضور پررنگی در نمایشگاه‌های کتاب داشته و طی سه سال گذشته که نمایشگاه کتاب به صورت حضوری برگزار نشده بود، تعداد قابل توجهی کتاب چاپ اول و جدید به چاپ رسیده که در نمایشگاه امسال در اختیار علاقه‌مندان این حوزه قرار خواهیم داد.

مدیر نشر انتشارت ۲۷ بعثت با بیان اینکه نمایشگاه کتاب تهران بعد از دو سال وقفه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، نشر۲۷ بعثت، حضور فعالی در نمایشگاه کتاب امسال خواهد داشت و قرار است علاوه بر عرضه کتاب‌های جدید، برنامه‌های متنوعی از جمله جشن امضاء کتاب‌های پرفروش و جدید با حضور نویسندگان را برای مخاطبان و بازدیدکنندگان برگزار کنیم.

روایت خاطراتی عجیب و ناب از روزهای آغازین جنگ 

این نویسنده درباره کتاب‌های جدیدش هم عنوان کرد: چند کتاب در دست نگارش دارم، اما نگارش کتابی با موضوع خاطرات یکی از رزمنده‌های لشکر۲۷ به نام حاج قاسم صادقی در مراحل پایانی است که به زودی منتشر می‌شود.

از کلاته عربی درباره ویژگی و محتوای کتاب پرسیدم که پاسخ داد: این اثر با بسیاری از کتاب‌های دیگر در حوزه دفاع مقدس تفاوت دارد و ویژگی خاص آن نگارش خاطرات رزمنده‌ای است که قبل از ورود به لشکر ۲۷ عضو نیروهای فدائیان اسلام شده و ۲۰روز بعد از آغاز جنگ به آبادان اعزام می‌شود. این رزمنده در جمع نیروهای مردمی فدائیان اسلام که با فرماندهی شهید سید مجتبی هاشمی و در کنار شهید شاهرخ ضرغام اداره می‌شود به مدت یک سال حضور دارد.

وی ادامه می‌دهد: در این کتاب سعی شده خاطرات عجیب، ناب و کمتر تعریف شده‌ای از روزهای آغاز جنگ که هنوز فرهنگ جبهه شکل نگرفته بیان شود؛ چرا که محتوای خاطرات به شکلی است که کمتر در کلیشه‌های دفاع مقدس جای می‌گیرد و فضا روایت، کاملاً مردمی است.

حفظ رسالت قلم با چاشنی صداقت در کتابی با خاطرات خاکستری

 این نویسنده در پاسخ به اینکه آیا در نگارش این کتاب قلمش هم متفاوت بوده یا نه، گفت: من همواره رسالت قلمی‌ام را حفظ کرده‌ام و نگارش کتاب‌هایم بر اساس روایت صادقانه شکل می‌گیرد. همانطور که در عملیات عطش هم این روایت صادقانه رعایت شد، این کتاب هم با داشتن روایتی روان و صمیمی مخاطب را با خود به روزهایی می‌برد که نیروهای مردمی در ایامی که هنوز فرهنگ معنوی جبهه شکل نگرفته بود، خاطرات جالبی را رقم می‌زنند.

کلاته عربی در پایان با اشاره به اینکه صداقت چاشنی اصلی روایت‌های این کتاب است، بیان داشت: در نگارش این کتاب هم در مرحله محتوا و هم تحقیق، صداقت رعایت شده و حتی برخی خاطرات خاکستری هم در آن دیده می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *