اخبار

نسخه انگلیسی کتاب “درآمدی بر انقلاب اسلامی ایران” روانه بازار نشر شد

نسخه انگلیسی کتاب “درآمدی بر انقلاب اسلامی ایران” اثر مرحوم حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان روانه بازار نشر شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز اسناد انقلاب اسلامی نسخه انگلیسی کتاب “درآمدی بر انقلاب اسلامی ایران” اثر مرحوم حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان روانه بازار نشر شد. این كتاب تلخیص مجموعه‌ی پنج جلدی «انقلاب اسلامی (زمینه‌ها، چگونگی و چرایی)» است كه هر كتاب تحت عنوان یك بخش در این مجلد آمده است.

کتاب “An introduction to the Islamic Revolution of Iran”  اولین اثر از مجموعه منشورات مرکز اسناد انقلاب اسلامی است که برای مخاطبان خارجی به زبان انگلیسی ترجمه شده است.

بخش اول این کتاب به بررسی تاریخ انقلابی شیعه می‌پردازد و مواضع و راهبردهای امامان معصوم و نیز عصر مرجعیت را تا زمان تأسیس حوزه‌ی علمیه‌ی قم مورد بررسی قرار می‌دهد. بخش دوم با عنوان تكاپوی نیروهای مذهبی را از اشغال ایران توسط متفقین تا فوت آیت‌الله بروجردی بررسی می‌كند. بخش سوم به بررسی وقایع مهر 1341 تا آبان 1343 می‌پردازد. بخش چهارم حوادث و جریان‌های فكری سال‌های 1343 تا 1356 را شرح داده، نقش نیروهای مذهبی را ارزیابی می‌كند. در نهایت بخش پنجم به حوادث منجر به وقوع انقلاب اسلامی بین بهمن 1356 تا بهمن 1357 می‌پردازد.

گفتنی است مرحوم حجت‌الاسلام حسینیان رئیس فقید مرکز اسناد انقلاب اسلامی از مورخین و پژوهشگران برجسته تاریخ انقلاب اسلامی ایران است که آثار متعددی را در این عرصه از خود برجای گذاشته که هر کدام از آن‌ها به عنوان مرجعی مهم در پژوهش‌های تاریخ انقلاب مورد بهره‌برداری جامعه علمی و نخبگانی قرار گرفته است.

منبع: مرکز اسناد انقلاب اسلامی

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *