اخبار

دانشگاه مهاتما گاندی و فرهنگستان هنر ایران تفاهم‌نامه فرهنگی امضا کردند

با همکاری خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بمبئی، تفاهم‌نامه فرهنگی بین دانشگاه مهاتما گاندی و فرهنگستان هنر ایران تفاهم‌نامه امضا شد.

امان اله صیادی، سرپرست خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بمبئی به همراه صدیقی، رئیس بخش فارسی دانشکده علوم انسانی و تجربی وسانترا نایک در شهر ناگپور، خانم نکهت پروین، استاد زبان و ادبیات فارسی دانشکده وسانترا نایک با پرفسور راجیش کومار شوکلا، رئیس دانشگاه مهماتما گاندی شهر «واردا» در ایالت مهاراشترا هند، دیدار کردند.

ضرورت معرفی ایران واقعی

پرفسور راجیش کومار شوکلا با اشاره به همکاری‌های خوب بین دانشگاه مهماتما گاندی و رایزنی فرهنگی کشورمان در دهلی‌نو گفت: متاسفانه بسیاری از جامعه هند به ویژه نسل جوان به خاطر تبلیغات مسموم غرب هنوز درباره ایران امروزی و واقعیت‌های آن کشور با تمدن غنی، اطلاعات خاصی ندارند و ما به عنوان نخبگان جامعه باید با همکاری یکدیگر نسبت به شناساندن ایران واقعی تلاش کنیم.

وی افزود: جهان غرب خواستار نادیده گرفتن کشورهای باتمدن و فرهنگ مشرق زمین است و خبرها را به نفع خود تهیه و پخش می‌کند که باعث شست و شوی مغزی نسل جوان شود.    

صیادی نیز در ادامه این دیدار، گفت: وابستگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بمبئی به عنوان اولین خانه فرهنگ ایران در جهان است که فعالیت‌های مختلفی را برای گسترش و بسط روابط فرهنگی میان دو کشور انجام داده است و می‌تواند به عنوان پلی میان این دانشگاه و فرهنگستان هنر باشد تا مفاد این تفاهم‌نامه عملیاتی شود.

نماینده فرهنگی کشورمان در بمبئی با اشاره به تفاهم‌نامه فرهنگی بین دانشگاه مهاتما گاندی و فرهنگستان هنر ایران اظهار داشت: در اولین اقدام، خواستار برگزاری جشنواره بین‌المللی با حضور تولیدات سینمایی هند و ایران در این دانشگاه هستیم که امیدوارم مورد مقبول واقع شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مفاد این تفاهم‌نامه زیرنویسی فیلم‌های ایران زمین به زبان هندی و دیگر زبان محلی شبه قاره است.

صیادی اضافه کرد: امروزه غرب علیه ایران نقشه‌های شومی را برنامه ریزی کرده است تا دستاوردهای انقلاب اسلامی که همگی متکی به همت جوانان ایرانی است را کوچک شمارد، اما هیچگاه نمی‌تواند واقعیت‌ها را بپوشاند و امروزه مردم دنیا خود شاهد واقعیت‌های جوامع دیگر هستند.

وی خاطرنشان کرد: این تفاهم‌نامه و همکاری آینده فی مابین خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بمبئی و دانشگاه مهاتماگاندی باعث خواهد شد که نسل جوان این منطقه با ایران آشنا شود. 

در ادامه، تفاهم‌نامه فرهنگی بین دانشگاه مهاتما گاندی و فرهنگستان هنر ایران امضا شد.

پس از آن، نماینده فرهنگی کشورمان به همراه رئیس بخش رسانه دانشگاه مهاتما گاندی از بخش‌های مختلف این مجموعه بازدید کردند.

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

https://translationmovement.com/tpm2

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *