اخبار

«تاریخ عرفان اسلامی و تصوف در ایران» در ایتالیا به چاپ رسید

کتاب «تاریخ عرفان اسلامی و تصوف در ایران» اثر «پروانه عروج ‌نیا» با همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا و همکاری مرکز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در قالب طرح ترجمه از فارسی به سایر زبان‌ها (TOP) در ایتالیا به چاپ رسید.

 

 محمد تقی امینی رایزن فرهنگی کشورمان درباره این کتاب گفت: فرهنگ و ادب ایران بیش از هر جامعه‌ای با تصوف و عرفان آمیخته است. تصوف غالباً بعد عرفانی اسلام و رابطه انسان و خدا متمرکز شده‌ است. تصوف، عقیده و عمل عرفانی اسلامی است که در آن مسلمانان به دنبال یافتن حقیقت عشق و معرفت الهی هستند.

وی افزود: ایران در طول تاریخ، همواره مرکز معنویت و تصوف و عرفان بوده و گرایش های عرفانی، در میان ادیان ایرانی همواره وجود داشته و از دیدگاه عرفان ایرانی، عارف دارای ویژگیها و صفات وارستگی، آزادی، انجام کار نیک و انسانیت می دانند.

رایزن فرهنگی کشورمان اضافه کرد: از آنجا که تاکنون پژوهشی جامع در باب تاریخچه و خصیصه های عرفان اسلامی و تصوف در ایران تاکنون به زبان ایتالیایی در این کشور ترجمه و منتشر نشده بود، رایزنی فرهنگی سعی کرد این موضوعات را در پژوهش حاضر بگنجاند و این کتاب کمک مهمی به مطالعه تصوف ایرانی در زمینه‌های اسلام، تاریخ و دین است.

امینی هدف از ترجمه و چاپ کتاب «تاریخ عرفان اسلامی و تصوف در ایران» را معرفی و آگاهی بخشی پژوهشگران کشور ایتالیا نسبت به عرفان اسلامی و تصوف در ایران در ابعاد و زوایای مختلف آن دانست تا با شناخت بیشتری تحقیقات خود را نسبت به این موضوع گسترش دهند.

در این کتاب، تاریخ عرفان اسلامی و تصوف در ایران، تصوف در سدۀ ششم و هفتم، تصوف در ایران از سدۀ هشتم تا دهم و تصوف و عرفان اسلامی از سدۀ دهم تا به امروز، مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است.

مؤلف این کتاب، خانم دکتر پروانه عروج ‌نیا متولد ۱۳۴۱ تهران است. وی دانش ‌آموخته کارشناسی ارشد رشته ادیان و عرفان و دکتری عرفان اسلامی از دانشگاه تهران است و تاکنون کتاب‌های بسیاری تألیف کرده است.

مترجم کتاب نیز دکتر جوزپه (مهدی) آیلّو، فارغ التحصیل رشته فلسفه و از مسلمانان شیعه ایتالیایی است که سابقه انتشار بیش از یکصد عنوان کتاب در خصوص معارف اسلامی را در کارنامه فعالیت انتشاراتی خود داشته است.

این کتاب توسط ناشر معتبر ایتالیایی عرفان IRFAN که سابقه همکاری طولانی با این رایزنی فرهنگی ایتالیا دارد، با مقدمه‌ای از محمد تقی امینی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا منتشر و در بازار نشر ایتالیا توزیع شد.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *