اخبار

برگزاری نخستین جشنواره نویسندگی شرق و جنوب شرق آسیا در بریتانیا

جمعی از اهالی صنعت نشر بریتانیا در نظر دارند نخستین جشنواره نویسندگی شرق و جنوب شرق آسیا را سپتامبر 2023 در لندن برگزار کنند. این جشنواره با هدف تقویت صدای نویسندگان و تشویق استعدادهای نویسندگی اهالی آسیای شرق و جنوب شرقی که در بریتانیا زندگی می‌کنند، برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گاردین، کتابفروشی فویلز بریتانیا با همکاری یک گروه انتشاراتی، جشنواره جدیدی را با حضور نویسندگانی از شرق و جنوب شرق آسیا راه‌اندازی خواهد کرد. تصور می‌شود این نخستین جشنواره در بریتانیا باشد که به طور کامل بر نویسندگان این منطقه آسیا متمرکز است.

جشنواره ESEA Lit Fest که در ماه سپتامبر برگزار می‌شود، به همت گروه انتشاراتی ESEA، جمعی از متخصصان صنعت نشر بریتانیا، با مشارکت این کتاب‌فروشی راه‌اندازی می‌شود.
این گروه در سال 2022 از سوی مدیر تبلیغات، ماریا گاربوت لوسرو که در هادر اند استاوتون کار می‌کند و ویراستار، جوآنا لی، که در نشر مستقل آتلانتیک‌بوکز کار می‌کند، راه‌اندازی شده است. هدف این گروه تقویت صدای نویسندگان آسیای شرق و جنوب شرقی و ترویج استعدادهای اهالی این منطقه است که در سراسر صنعت نشر بریتانیا کار می‌کنند.

این جشنواره 23 سپتامبر 2023 در فروشگاه اصلی فویلز لندن و همزمان با ماه «میراث آسیای شرق و جنوب شرقی» برگزار می‌شود. گروه انتشاراتی ESEA رویدادهایی را برای گرد هم آوردن متخصصان انتشارات و نویسندگان در این جشنواره برنامه‌ریزی کرده است.

منبع: ایبنا

https://translationmovement.com/gr39

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *