اخبار

آغاز دوره آموزش زبان فارسی در راولپندی

دوره جدید آموزش زبان فارسی سال 1402 در راولپندی به طور رسمی آغاز به کار کرد.

نخستین دوره جدید آموزش زبان فارسی در سال 1402 با حضور فرامرز رحمان‌زاد، مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران و نماینده بنیاد سعدی در راولپندی به طور رسمی آغاز به کار کرد.

تدریس این دوره را سید اسدعلی کاظمی که دانش آموخته دکتری در رشته زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران است، بر عهده دارد.

رحمان‌زاد در سخنانی، ضمن خیر مقدم به علاقه‌مندان و فارسی آموزان حاضر در جلسه گفت: خانه فرهنگ ایران در راولپندی از ابتدادی تاسیس همواره نسبت به برگزاری کلاس‌های آموزش زبان فارسی اهتمام داشته و اساتید زیادی هستند که یادگیری زبان فارسی را از خانه فرهنگ راولپندی آغاز کرده‌اند.

وی در خصوص اهمیت زبان فارسی افزود: همانطور که می‌دانید این زبان میراث مشترک بین دو کشور ایران و پاکستان است و صدها سال در این سرزمین، فارسی رایج بوده است. بنابراین فراگیری آن به شما کمک می‌کند درک عمیق تری از گذشته و هویت خود پیدا کنید.

مسئول خانه فرهنگ کشورمان افزود: شاعران زیادی در این پهنه جغرافیایی به زبان فارسی شعر سروده‌اند که یکی از بهترین آنها «علامه اقبال لاهوری» است.

نماینده بنیاد سعدی در راولپندی ادامه داد: متولی اصلی آموزش زبان فارسی در خارج از ایران بنیاد سعدی است. در این زمینه تلاش‌های زیادی از سوی بنیاد سعدی انجام گرفته و اکنون با روش‌های اصولی و استاندارد، کتاب‌هایی را تالیف و در اختیار فارسی آموزان قرار داده است.

وی اظهار داشت: بنیاد سعدی دوره‌های متنوعی برای سطوح مختلف فراگیران به صورت حضوری و برخط برنامه ریزی کرده است، لذا افراد بر اساس شرایط خود می‌توانند از آن بهره مند شوند.

رحمان‌زاد یادآور شد: در حال حاضر دوره‌های تابستانی بنیاد سعدی در ایران در حال برگزاری است و تعدادی از هموطنان شما نیز در این دوره شرکت کرده‌اند. امیدوارم شما هم با علاقه‌مندی و تلاش مضاعف این زبان شیرین را یاد بگیرید و سال آینده مهمان بنیاد سعدی در ایران باشید

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *