اخبار

شاعران و ادیبان پاکستانی در حمایت از مردم غزه گردهم آمدند

در شب شعری با عنوان «شب شعر غزه و طوفان الاقصی»، شاعران و ادیبان پاکستانی با سرودن اشعار به دو زبان فارسی و اردو ضمن گرامیداشت شهدای جبهه مقاومت از جمله شهید اسماعیل هنیه و شهید سید حسن نصرالله، در آثار خود از عزم و اراده قهرمانان فلسطینی سخن گفتند.

به مناسبت گرامیداشت اولین سالگرد عملیات طوفان الاقصی و ارج نهادن به شخصیت‌های بزرگ جبهه مقاومت شهید سید حسن نصرالله و اسماعیل هنیه، شب شعری با عنوان «شب شعر غزه و طوفان الاقصی» در پایتخت پاکستان برگزار شد.

در این محفل ادبی که به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد برگزار شد،  ۱۵ شاعر پاکستانی با سرودن اشعار به دو زبان فارسی و اردو ضمن گرامیداشت شهدای جبهه مقاومت از جمله شهید اسماعیل هنیه و شهید سید حسن نصرالله در آثار خود از عزم و اراده قهرمانان فلسطینی سخن گفته و خواستار توجه جهانیان به این بحران انسانی شدند.

شعرای حاضر در این گردهمایی با ادای احترام به شهدای مقاومت بر ضرورت همبستگی ملت‌ها در برابر استکبار تاکید کرده و وعده دادند که صدای مظلومان را هرگز فراموش نخواهند کرد.

مجید مشکی، رایزن فرهنگی ایران در اسلام آباد پاکستان طی سخنانی با ابراز تأسف از ادامه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه طی یک سال گذشته بر اهمیت صداهای ادبی در بازتاب این واقعیت‌ها تاکید کرد و گفت: شاعران می‌توانند نقش مهمی در روشنگری و آگاهی‌بخشی داشته باشند.

وی با بیان اینکه تاریخ تحولات منطقه به قبل و بعد از طوفان الاقصی تقسیم می‌شود، اظهار داشت: تاریخ در این یک سال به دو بخش تاریک و روشن تقسیم می‌شود که در طرف تاریک آن شاهد تخریب مدارس، مراکز درمانی، مساجد و کشتار زنان و کودکان هستیم در بخش روشن آن شاهد مقاومت، همبستگی، شجاعت و ایستادگی در برابر ظلم می باشم.

مشکی در ادامه سخنان خود، این گردهمایی ادبی را به نوعی به چالش‌ کشیدن سکوت رسانه‌های جهانی در قبال ظلم و قتل عام مردم فلسطین دانست و گفت: کسانی که به هر نحوی در حد توان خود به حمایت از مظلومین و مقابله با ظالمان بپردازند، نامشان در بخش سفید تاریخ و در زمره محافظان انسانیت نوشته خواهد شد.

رایزن فرهنگی کشورمان تاکید کرد: این مراسم نه تنها یادآور وقایع یک سال گذشته از جمله مقاومت مثال زدنی مردم و جبهه مقاومت اسلامی در مقابل رژیم صهیونیستی است، بلکه نشانه‌ای از امید و ادامه ایستادگی در برابر ظلم و بی‌عدالتی تلقی می‌شود.

شب شعر در حیدرآباد

در همین راستا، به میزبانی خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد پاکستان، شب شعری با حضور شاعران اردو و سندی زبان برگزار شد.

در این مراسم 12 تن از شاعران شیعه و سنی اشعار خود را درباره شهدای غزه و لبنان به ویژه سید حسن نصرالله و اسماعیل هنیه و بزرگداشت مقاومت مردم لبنان و فلسطین در برابر ظلم و جنایت‌های رژیم صهیونیستی، قرائت کردند.

حجت الاسلام گل حسن مرتضوی، از مجلس وحدت مسلمین، درباره شخصیت شهدای جبهه مقاومت از جمله شهید قاسم سلیمانی سخنرانی کرد و رضا پارسا، مسئول خانه فرهنگ ایران در حیدرآباد نیز با اشاره به گذشت یک سال از عملیات طوفان الاقصی، از اهمیت این اتفاق در نزدیک تر شدن نابودی رژیم صهیونیستی گفت.

وی خاطرنشان کرد که با شهادت رهبران مقاومت، خللی در اراده و عزم پولادین رزمندگان این جبهه ایجاد نخواهد شد کما این که شهادت رهبران قبلی حزب الله و حماس نیز نتوانست مانع پیشرفت و گسترش این جنبش‌ها شود.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *