اخبار

کتاب «شهید خدمت»؛ دستاوردهای آیت‌الله رئیسی در دوران خدمت صادقانه به ایران و جهان

«شهید خدمت» عنوان کتابی است که با محوریت دستاوردهای آیت‌الله رئیسی در دوران خدمت صادقانه به ایران و جهان در تایلند منتشر شد.

مجموعه مقالات مربوط به شهید رئیسی که در این کتاب به زندگینامه رئیس جمهور اسلامی ایران می‌پردازد و مقالاتی با عناوینی همچون شهید رئیسی، شهید خدمت و سید ابراهیم رئیسی، دولتمرد ایرانی و مقاله‌ای از آیت‌الله رئیسی در روزنامه چینی و گام‌های میدانی موفق ایشان و دستاوردهای سه ساله دولت سیزدهم و در مقاله آخر در خصوص چگونگی مراسم بزرگداشت آن بزرگوار، گردآوری شده است.

در مقاله اول به زندگینامه سید ابراهیم رئیسی پرداخته و در قسمت‌هایی از آن آمده است: سید ابراهیم رئیسی، روحانی شیعه و هشتمین رئیس‌جمهور نظام جمهوری اسلامی ایران. ایشان در 23 آذر 1339 در شهرستان مهشاد از توابع نوغان به دنیا آمد. رئیسی، دانش‌آموخته حوزه علمیه و دانشگاه و از اعضای جامعه روحانیت مبارز بود. او در نظام جمهوری اسلامی ایران مسئولیت‌های مختلفی بر عهده داشت؛ ریاست قوه قضائیه، دادستانی کل کشور، ریاست سازمان بازرسی کل کشور، دادستانی دادگاه ویژه روحانیت، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و نمایندگی مجلس خبرگان رهبری از جمله آنهاست. وی همچنین به مدت سه سال تولیت آستان قدس رضوی را در کارنامه کاری آن شهید والامقام بود.

در مقاله دوم با عنوان شهید رئیسی؛ شهید خدمت که در قسمتی از آن آمده است: در مفهوم شهید مجموعه‌ای از ارزش‌های دینی و ملی و انسانی نهفته و مفهوم شهید عمل صالح، خدمت به مردم در راه خدا و تلاش شبانه روزی و بی وقفه و وفای به عهد و پیمان است که با خدا و مردم، بسته شده است و همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران فرمودند: شهادت از جمله مواردی است که هویت ملی را برجسته می‌کند.

مقاله سوم با عنوان سید ابراهیم رئیسی، دولتمرد ایرانی که در قسمتی از آن نوشته شده است: این شهید عزیز در مقابل مردم «رحماء بینهم» و در مقابل توده‌های مردم سخت کوش بود؛ او کسی بود که حتی وقتی صدا زدن یک پیر مرد یا پیر زن را می‌شنید، ماشین را نگه می‌داشت تا سخنان او را بشنود؛ درد یتیمی کشیده و رنج نداری و فقر چشیده بود و از توده‌ مردم، در راه مردم و برای مردن برآمده بود.

در مقاله چهارم به متن مقاله آیت‌الله رئیسی در روزنامه people چین اشاره شده و آمده است: بسیار خرسندم که در آغازین روزهای سال جدید چینی و عید بهاره، به دعوت رسمی جناب آقای شی جین پینگ رئیس محترم جمهوری خلق چین میهمان ملت صاحب تمدن چین هستم و فرصت دیدار با دولتمردان و صاحبان اندیشه و کسب و کار چین فراهم شد. اینجانب به نمایندگی از ملت صاحب تمدن ایران، ضمن بیان صمیمانه‌ترین تبریکات خود به دولت و مردم چین، آرزوی بهروزی برای آنها دارم و امیدوارم سال جدید شاهد جهش در روابط مستحکم دو ملت باشیم.

مقاله پنجم آن شهید بزرگوار، خلاصه‌ای از دستاوردهای سه ساله دولت خدمتگزار نقل شده و در  قسمت‌هایی از آن آمده است که بدین شرح است: از مشخصه‌های بارز و مثبت دولت سیزدهم حضور میدانی شخص رئیس جمهور و کابینه وی در صحنه‌های مهم و بحرانی کشور است. در حوادث و اتفاقات برجسته داخلی از جمله بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله، رئیس جمهور با اعضای کابینه خود در صف اول حادثه به صورت میدانی و مستقیم بحران را مدیریت کرده‌اند که موجب کاهش ساختارمند درد و رنج مردم شده است.

در بخش پایانی این کتاب، به برگزاری مراسم بزرگداشت آیت‌الله رئیسی با حضور و سخنرانی مقامات فرهنگی، دینی و سیاسی تایلند و ایران اشاره می‌شود.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *