اخبار

چهل و دومین شماره مجله چشم انداز ایران با عنوان یونانی ایران¬اراما منتشر شد

چهل و دومین شماره دوهفته¬نامه چشم انداز ایران که با عنوان یونانی ایران¬اراما شناخته می¬شود، 25 مرداد ماه 1403 (15 آگوست 2024) منتشر شد.

 این مجله با هدف توسعه شناخت مخاطبان یونانی از فرهنگ، هنر و جاذبه های گردشگری ایران زمین، یکم و پانزدهم هر ماه میلادی منتشر می­شود. مجله چشم­انداز ایران علاوه ­بر انتشار روی سایت این نشریه الکترونیک به آدرس www.iranorama.gr، از طریق پست الکترونیکی برای بیش از 3000 نفر از علاقه­مندان به فرهنگ و تمدن ایران زمین ارسال می­گردد. پایگاه iranorama.gr حاوی بانک اطلاعاتی مشتمل بر 3000 مخاطب از جمله علاقه­مندان به زبان فارسی، هنرمندان، خبرنگاران، دانشجویان، اساتید دانشگاه و شخصیت­های فرهنگی یونان است. همچنین امکان عضویت و اشتراک رایگان این دوهفته نامه در سایت مذکور فراهم شده است.

در سرمقاله این شماره به قلم خانم خریسانثی پارچاناکی آمده است: ایران کشوری با تنوع طبیعی شگفت‌انگیز است که به بازدیدکنندگان ماجراجو مجموعه‌ای از دره‌های عمیق، دشت‌های وسیع و سدهای چشم‌گیر را برای کاوش ارائه می‌دهد. از دره‌های پرشیب و سنگ‌تراشی شده که به عمق زمین می‌رسند تا دشت‌های گسترده‌ای که تا افق امتداد دارند، مناظر ایران شگفتی‌هایی بی‌پایان برای کشف دارند. این ویژگی‌های باشکوه برای مسافرانی که به دنبال هیجان کاوش و یا آرامش طبیعت هستند، ایده‌آل است. دره‌های ایران با جذابیت خاص خود، فرصت‌هایی برای پیاده‌روی، کوهنوردی و حتی پناهگاهی برای آرامش فراهم می‌کنند. این شگفتی‌های طبیعی که در طی زمان تراشیده و با باد و آب شکل گرفته‌اند، مسیرهای باریک، صخره‌های بلند و فضاهای سبز پنهانی را در دل دیوارهای سنگی به وجود آورده‌اند. تضاد بین زمین‌های وحشی و طبیعت بکر و آرام درون دره‌ها، آن‌ها را به مقصدی ایده‌آل برای کسانی تبدیل کرده که می‌خواهند زیبایی خام طبیعت را تجربه کنند.

در همین حال، دشت‌ها و سدهای ایران جلوه دیگری از چشم‌اندازهای حیرت‌انگیز کشور را به نمایش می‌گذارند. دشت‌های وسیع با آسمان‌های باز و مناظر موج‌دار، حس آزادی و ارتباط عمیق با زمین را القا می‌کنند، در حالی که سدها همزمان زیبایی طبیعی و شاهکارهای فنی را برجسته می‌سازند. بازدیدکنندگان می‌توانند از آرامش مخازن آبی که توسط سدها ایجاد شده‌اند لذت ببرند، به ورزش‌های آبی بپردازند، عکاسی کنند و یا به پیاده‌روی‌های آرام در طبیعت اطراف بپردازند. چه در جستجوی هیجان کاوش باشید و چه به دنبال آرامش در طبیعت، مناظر طبیعی ایران شما را برای یک ماجراجویی بی‌نظیر آماده می‌کنند.

لازم به ذکر است، این نشریه با حمایت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در یونان و به همت خانم خریسانثی پارچاناکی تهیه و تدوین می­شود. خانم پارچاناکی دانشجوی دکتری رشته ترجمه زبان های انگلیسی و فرانسوی از دانشگاه ایونی و از علاقه­مندان به زبان، فرهنگ و هنر ایرانی است.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *