اخبار

همکاری ایران و عراق در حوزه تولید محصولات فرهنگی و کتب کودک و نوجوان

رایزن فرهنگی کشورمان و مدیرکل فرهنگ کودک وزارت فرهنگ، گردشگری و آثار تاریخی عراق دیدار و در زمینه همکاری‌های مشترک بین دو کشور به ویژه در حوزه تولید محصولات فرهنگی و کتب کودک و نوجوان تبادل نظر کردند.

حجت‌الاسلام غلامرضا اباذری، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد از بخش‌های مختلف اداره‌کل فرهنگ کودک وزارت فرهنگ، گردشگری و آثار تاریخی عراق بازدید کرد.

این دیدار در راستای اجرایی سازی مصوبات سفر حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به بغداد و توافقات صورت گرفته با وزیر فرهنگ، گردشگری و آثار تاریخی عراق انجام شد.

اسماعیل سلیمان حسن، مدیرکل فرهنگ کودک وزارت فرهنگ، گردشگری و آثار تاریخی عراق ضمن ارائه گزارشی از اقدامات اداره‌کل فرهنگ کودک، چشم انداز همکاری‌های مشترک فرهنگی در زمینه فرهنگ کودک را مورد بررسی قرار داد.

وی با توجه به اهمیت نقش تربیت کودکان  تهیه محتواهای آموزشی و تربیتی و چاپ مجله‌های المزمار و المجلتی، چاپ و ترجمه مجموعه‌های مختلف داستان کوتاه و ممیزی نمایشنامه‌های کودک را از اقدامات این اداره‌کل برشمرد.

اسماعیل سلیمان حسن با توجه به نیازمندی کشور عراق در خصوص نقاشی کتاب‌های کودک و انیمشین خواستار همکاری و کمک جمهوری اسلامی ایران شد.

حجت‌الاسلام اباذری، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد در این نشست، ضمن برشمردن توانمندی‌های جمهوری اسلامی در حوزه کودک و نوجوان بخصوص در حوزه‌های اسباب بازی، لوازم التحریر، فیلم‌های انیمیشن، ایجاد شبکه کتابخانه‌های کودک در سرتاسر کشور، برگزاری جشنواره فیلم کودک به پیشینه تاسیس کانون پرورش فکری کودک و نوجوان و توانمندی‌های این کانون پرداخت.

وی آمادگی خود را برای مهیا سازی سفر هیاتی از اداره‌کل فرهنگ کودک عراق به ایران برای بازدید از توانایی‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه تولید محصولات فرهنگی کودک و نوجوان اعلام کرد.

برگزاری نمایشگاه‌های مشترک، برگزاری هفته فیلم کودک ایران در بغداد و همکاری در خصوص معرفی هنرمندان و تصویرگران کتاب‌های کودک و نوجوان از دیگر محورهای مورد اشاره حجت‌الاسلام اباذری بود.

همچنین در این نشست، مقرر شد با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان، دوره‌های انیمیشن برای هنرمندان کودک عراق برگزار شود

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *