اخبار

«لیترس»؛ منبع جدید عرضه کتاب‌های الکترونیک روسی‌زبان ایرانی ـ اسلامی

«لیترس» اولین و بزرگ‌ترین سامانه عرضه کتاب‌های الکترونیک روسی است که با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در روسیه اقدام به عرضه کتاب‌های الکترونیک روسی‌زبان با موضوع ایرانی ـ اسلامی می‌کند.

نسخه الکترونیک ترجمه روسی «داستان‌های آموزنده از نویسندگان ایرانی» در «لیترس» اولین و بزرگ‌ترین سامانه عرضه کتاب‌های الکترونیک روسی قرار گرفت.

لیترس در معرفی نسخه الکترونیک این اثر نوشته است: مجموعه داستان‌های آموزنده، خوانندگان جوان را با آثار نویسندگان معاصر جمهوری اسلامی ایران آشنا می‌کند. پندها، توصیه‌ها و دستورالعمل‌ها به شکلی در دسترس ارائه می‌شود و برای ایجاد ویژگی‌های اخلاقی مثبت در کودکان مانند سخاوت، صداقت، اصالت و مهر و محبت به نزدیکان طراحی شده است. این کتاب برای کودکان پیش دبستانی در نظر گرفته شده است.

نسخه فیزیکی این کتاب، پیش‌تر در سال 2012 با مساعدت این نمایندگی فرهنگی از سوی انتشارات «وچه» منتشر شده بود.

«راهنمای حقیقت» اثر آیت‌الله جعفر سبحانی تبریزی نسخه الکترونیک دیگری است که در قالب 161 صفحه با ترجمه اسماعیل گیبادولین تهیه و تنظیم شده و از طریق درگاه اینترنتی «لیترس» قابل دریافت است.

لیترس در معرفی نسخه الکترونیک این اثر نوشته است: در این کتاب پیش از تورق مجموعه‌های حدیث و آثار تاریخ، درباره ماهیت حکومت اسلامی پس از رحلت رسول خدا (ص) صحبت شده است. از این جا نتیجه می‌گیریم که آیا رسول خدا صلی الله علیه و آله پس از خود شخص خاصی را برای اداره امور کشور تعیین کرده یا به انصار و مهاجران واگذار کرده و خود به سوی خدا رفته است؟

نسخه فیزیکی «راهنمای حقیقت»، پیش‌تر در سال 2013 با مساعدت رایزنی فرهنگی ایران در روسیه از سوی انتشارات «علمی» منتشر شده بود.

ترجمه روسی «تاریخ تفکر اجتماعی در اسلام» اثر پژوهشگران پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در قالب 340 صفحه با ترجمه م. مخشولوف در «لیترس» قرار دارد. لیترس در معرفی نسخه الکترونیک این اثر نوشته است: این کتاب توسط گروه جامعه‌شناسی مرکز تحقیقات حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها به عنوان منبع درس تاریخ اندیشه اجتماعی در اسلام گردآوری شده است.

وی در ادامه، می‌افزاید: کتاب به بررسی موضوعاتی چون نگرش اسلام به علوم انسانی، جایگاه این علوم در فرهنگ و تمدن اسلامی، رویکردهای اسلام به علوم انسانی و «بومی‌سازی» آنها می‌پردازد.

بخش‌های جداگانه‌ای از کتاب به ارائه دیدگاه‌های اجتماعی متفکران برجسته اسلامی (با اشاره به آثارشان) با توجه به گستره این کتاب و با در نظر گرفتن آمادگی فکری دانشجویان جامعه‌شناسی پرداخته است.

این کتاب علیرغم اینکه منبع درسی «تاریخ اندیشه اجتماعی در اسلام» برای مقطع کارشناسی است، با در نظر گرفتن ویژگی‌های ذکر شده می‌تواند به عنوان منبع درس «فلسفه اجتماعی دانشمندان اسلامی» نیز ویژه بهره‌برداری اساتید مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین، مناسب اساتید و پژوهشگران حوزه فلسفه و جامعه‌شناسی و دانشجویان در نظر گرفته شده استنسخه فیزیکی این کتاب، پیش‌تر در سال 2012 با مساعدت رایزنی فرهنگی کشورمان در روسیه از سوی انتشارات «وچه» منتشر شده بود.

آشنایی با اولین و بزرگ‌ترین سامانه عرضه کتاب‌های الکترونیک روسی

«لیترس» سرویس کتاب الکترونیکی درجه یک در روسیه است که در سال 2005 تأسیس شد و امروزه در بازار کتاب‌های الکترونیکی دارای مجوز روسیه و کشورهای مستقل مشترک‌المنافع، به عنوان پیشروترین محسوب می‌شود.

مجموعه لیترس شامل یک میلیون کتاب الکترونیکی به زبان روسی و خارجی، 48000 کتاب رایگان، 65000 کتاب صوتی ا‌ست و هر ماه 5000 کتاب جدید به این مجموعه اضافه می‌شود و مخاطبان ماهانه خدمات این شرکت، 12.5 میلیون نفر هستند که بیش از 1.5 میلیون کتاب را در طول ماه دانلود می‌کنند.

لیترس این امکان را می‌دهد تا 20 درصد از هر کتاب الکترونیکی یا کتاب صوتی به صورت رایگان خوانده یا گوش داده شود.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *