اخبار

راه‌اندازی مرکز آموزش زبان فارسی در دانشگاه صلح جهانی قبرس

قرارداد رسمی راه‌اندازی مرکز آموزش زبان فارسی در دانشگاه صلح جهانی قبرس در آنکارا به عنوان گام نخست همکاری این دانشگاه و رایزنی فرهنگی ایران در ترکیه امضاء شد.

پیرو گفت‌وگوهای انجام گرفته بین رایزنی فرهنگی ایران و نماینده بنیاد سعدی در آنکارا با دانشگاه صلح جهانی قبرس که از دی‌ماه سال گذشته در جریان بود، بعد از برقراری چند نشست تخصصی با نمایندگان این دانشگاه جهت آغاز همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، سرانجام قرارداد رسمی راه‌اندازی مرکز آموزش زبان فارسی در دانشگاه صلح جهانی قبرس به عنوان گام نخست همکاری به امضای طرفین رسید.

نماینده دانشگاه صلح جهانی گفت: غنای فرهنگی ایران و قدمت زبان فارسی از جذابیت‌هایی است که ما را برای انعقاد این قرارداد تشویق کرد.

وی با بیان اینکه دانشجویان زیادی از کشورهای مختلف در قبرس مشغول به تحصیل هستند، افزود: این فرصت مغتنمی برای معرفی فرهنگ ایرانی و زبان فارسی است. با توجه به کثرت حضور دانشجویانی از ملیت‌های مختلف در دانشگاه صلح جهانی قبرس، برقراری کلاس‌های آموزش زبان فارسی در آنجا به طور قطع مورد استقبال این گروه از دانشجویان قرار خواهد گرفت.

نماینده دانشگاه صلح جهانی اظهار داشت: جمعیت ایرانی ساکن در قبرس هم به عنوان یکی از بزرگترین جوامع غیربومی آن کشور، می‌تواند هدف بعدی این همکاری باشد.

وی از آمادگی دانشگاه صلح جهانی برای معرفی و شناساندن فرهنگ غنی کشور و مردم ایران به مردم جمهوری ترک قبرس شمالی خبر داد و به آغاز کلاس‌های آموزش زبان فارسی بر اساس توافق اولیه و همزمان با شروع ترم جدید در این دانشگاه اشاره کرد.

در ادامه این دیدار، سیدقاسم ناظمی، رایزن فرهنگی کشورمان پیشنهاد داد به منظور آشنایی بیشتر دانشجویان و علاقه‌مندان با فرهنگ و هنر و تاریخ کشورمان، ” اتاق ایران” در آن دانشگاه تأسیس شود.

وی بیان کرد: ما برای توسعه همکاری‌ها با دانشگاه صلح جهانی آماده‌ایم و در این راستا برای تجهیز و راه‌اندازی اتاق ایران مساعدت و همکاری لازم را با دانشگاه به عمل خواهیم آورد.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *