اخبار

آموزش زبان فارسی در آنکارا

ترم تابستانی مرکز آموزش زبان فارسی رایزنی فرهنگی ایران در آنکارا و نمایندگی بنیاد سعدی در ترکیه با حضور زبان‌آموزانی از 11 شهر ترکیه و 5 کشور جهان در ترم تابستانی در حال برگزاری است.

دوره آموزشی تابستان سال 1403، با تشکیل 9 کلاس در سطوح مختلف آموزشی و بر مبنای استاندارد مرجع آموزش زبان فارسی بنیاد سعدی در مرکز تحقیقات و آموزش زبان فارسی آنکارا به صورت مجازی و حضوری آغاز شده است.

در این ترم، 4 گروه در سطح آموزشی مقدماتی و پایه، 2 گروه در سطوح آموزشی میانی و فوق میانی و 3 گروه در سطح پیشرفته، مشغول به یادگیری زبان فارسی هستند که از این میان، 5 دوره به صورت مجازی و 4  دوره به صورت حضوری برگزار می‌شود.

سیدقاسم ناظمی، رایزن فرهنگی کشورمان و نماینده بنیاد سعدی به تلاش همه‌جانبه همکاران مرکز و تجربه موفق برگزاری کلاس‌های برخط در دوسال گذشته و نیز بازخوردهای مثبتی که توسط زبان‌آموزان در مورد این کلاس‌ها اشاره کرد.

وی گفت: مرکز آنکارا در دوره جدید آموزشی با تکیه بر تجارب قبلی خود توانسته بیش از 59 دانشجوی زبان فارسی از 14 شهر ترکیه و 5 کشور قزاقستان، سوریه، فلسطین اشغالی، فرانسه و عراق را به صورت برخط و حضوری جذب کند.

ناظمی در ادامه با اشاره به گسترش فعالیت‌های مرکز آموزش زبان فارسی آنکارا در دوره جدید، از آغاز دوره‌های آموزش زبان فارسی در یکی از دانشگاه‌های قبرس با حمایت این مرکز در ماه‌های آتی خبر داد.

شایان ذکر است، دوره تابستانی مرکز آموزش زبان فارسی آنکارا از 25 تیر آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود این دوره آموزشی با افزایش آمار جذب دانشجو نسبت به ترم بهاره، در پایان شهریورماه به پایان برسد.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *