اخبار

پاکستانی‌ها علاقه بسیاری به فرهنگ و تمدن ایران دارند

مختیار لغاری در دیدار با رایزن فرهنگی کشورمان در اسلام‌آباد با تأکید بر گسترش تعاملات فرهنگی و همکاری‌های رسانه‌ای بین دو کشور، گفت: پاکستانی‌ها علاقه بسیاری به ملت عزیز ایران و فرهنگ و تمدن این کشور مسلمان همسایه دارند.

مختیار لغاری، مدیرکل بین‌الملل تلویزیون ملی پاکستان (PTV) و احسان خزاعی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد دیدار و پیرامون روابط دوجانبه به ویژه راه‌های گسترش تعاملات فرهنگی و همکاری‌های رسانه‌ای تبادل نظر کردند.

لغاری در سخنانی، اظهار داشت: مردم پاکستان به ویژه اهالی ایالت تاریخی سند (در جنوب این کشور) که تمدن چند هزارساله را در خود جای داده است، علاقه بسیاری به ملت عزیز ایران و فرهنگ و تمدن این کشور مسلمان همسایه دارند.

مدیرکل بین‌الملل تلویزیون ملی پاکستان افزود: ایران و پاکستان دو کشور همسایه و مسلمان و دارای مشترکات فراوان دینی، تاریخی و فرهنگی هستند و با این دیدگاه شبکه ملی پاکستان مصمم به افزایش همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله تبادل فیلم و سریال‌های خانوادگی و اسلامی، تبادل مستندهای فرهنگی و تبادل هیات‌های رسانه‌ای بین دو کشور است.

وی در عین حال، مطرح کرد: شبکه ملی پاکستان در پی تفاهمنامه همکاری با ترکیه، برخی از سریال‌های معروف این کشور را با دوبله به زبان اردو پخش کرده است و اکنون آمادگی دارد تا در قالب تفاهم‌نامه همکاری با جمهوری اسلامی ایران، نسبت به همکاری در زمینه تبادل سریال با طرف ایرانی اقدام کند.

این مسئول پاکستانی ادامه داد: ما آماده‌ایم سریال‌های ایرانی را در ژانرهای مذهبی (سریال‌های ماه مبارک رمضان ۳۰ قسمتی)، خانوادگی و مستندهای ایران شناسی را با دوبله اردو پخش کنیم تا مردم پاکستان هر چه بیشتر با فرهنگ، تاریخ و تمدن ایران آشنا شوند.

خزاعی، رایزن فرهنگی کشورمان در پاکستان نیز با قدردانی از مواضع سازنده و مثبت مدیرکل روابط بین‌الملل شبکه ملی پاکستان گفت: رایزنی فرهنگی ایران در اسلام‌آباد همواره برنامه‌های فرهنگی و ادبی متنوعی را برگزار و برای ارتقای روابط فرهنگی میان دو کشور دوست و برادر تلاش می‌کند تا به عنوان پل ارتباطی میان نهادهای فرهنگی و رسانه‌ای ایران و پاکستان نقش خود را ایفا کند.

وی با تأکید بر تبادل محتوای رسانه‌ای میان دو کشور افزود: مردم دوست و برادر ایران و پاکستان باید برای ارتقای سطح روابط فرهنگی به ویژه آداب و رسوم و فرهنگ یک دیگر بیش از گذشته آشنا شوند و همچنین تصویر درستی از جامعه دو کشور برای مردم ترسیم شود و این تنها از طریق رسانه‌های مهم دو کشور میسر خواهد شد.

خزاعی افزود: رایزنی فرهنگی ایران تمام تلاش خود را برای تسهیل مسیر همکاری دوجانبه جهت ارائه و تبادل سریال‌ها، فیلم‌ها و مستندهای ایران شناسی با طرف پاکستانی به کار خواهد بست.

در ادامه این دیدار، طرفین بر امضای تفاهمنامه همکاری میان شبکه ملی پاکستان و جمهوری اسلامی ایران در تبادل محتوای رسانه‌ای تأکید کردند.

براساس این گزارش؛ روابط و مناسبات دو کشور ایران و پاکستان در طول تاریخ سابقه‌ای بیش از ۷۶ سال دارد که در طول این مدت گستره خوبی را پشت سرگذاشته است و اکنون در بالاترین سطح خود در طول تاریخ می‌باشد. مردادماه سال گذشته تفاهم نامه همکاری میان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و آسوشیتدپرس پاکستان (ای‌پی‌پی) به عنوان خبرگزاری رسمی این کشور در پایان اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در اسلام‌آباد امضا شد.

همچنین، خردادماه امسال یک هیأت رسانه‌ای پاکستان متشکل از شش نفر از چهره‌های برجسته فضای مجازی، خبرنگار و مجری شبکه‌های تلویزیونی با هدف تقویت ارتباطات فرهنگی، مردمی و ارتقاء همکاری‌های مطبوعاتی با جمهوری اسلامی ایران، برای بازدید یک هفته‌ای به ایران سفر کردند.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *