اخبار

تولید محتوا با عنوان “ایران زیبا در یک نگاه” در نخجوان

به همت وابستگی فرهنگی کشورمان در نخجوان مجله الکترونیکی ” ایران زیبا در یک نگاه” به زبان آذری ترجمه و در فضای مجازی منتشر شد.

در راستای معرفی ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری و صنایع دستی جمهوی اسلامی ایران در عرصه بین‌الملل، و بهره گیری از محتوای مناسب که حاصل همکاری و هم افزایی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جمهوری اسلامی ایران می باشد نمایندگی فرهنگی کشورمان در نخجوان مجله  ایران زیبا در یک نگاه  را به زبان آذری ترجمه و منتشر نمود.

این مجله در 68 صفحه شامل مطالب  و تصاویر بسیار جذاب و توضیحات مختصر برای آشنایی هر چه بیشتر مخاطبین آذری زبان طراحی و ترجمه شده است.

ابوالفضل ربیعی وابسته فرهنگی کشورمان در نخجوان گفت در مقدمه این مجله آورده شده است که: ایران یکی از زیباترین کشورهای جهان و معروف به کشور چهار فصل است. کشوری که در هر گوشه آن می توان فصول مختلف را همزمان تجربه کرد. از شمال سربز و زیبا گرفته تا جنوب و سواحل گرم و بی نظیر آن، سراسر ایران پر از زیبایی های طبیعی بکر و دیدنی است.

همچنین به دلیل داشتن تاریخ و تمدن غنی، گوشه گوشه کشور ایران آثار تاریخی بی شماری گسترده شده است که یادآور شکوه و عظمت همیشگی ایران در تمام دوران ها است.

صنایع دستی ایران نشانه‌هایی از فرهنگ و هویت مردم سرزمین ما هستند. این آثار ریشه در تمدن ایران دارند و قدمت آن‌ها به دوران ایران باستان می‌رسد.

تنوع صنایع دستی ایران بخش قابل‌توجهی از بازارهای سنتی در شهرهای مختلف کشور ما را تشکیل می‌دهند. صنایع دستی هر کشور را می‌توان بازتابی از تمدن و فرهنگ مردم آن کشور دانست. و هر گوشه از ایران دارای صنایع دستی خاص خود می باشد که چشم هر بینده و گردشگری را می نوازد. صنایع دستی ایران زیباترین آثار اساتید هنرمند در رشته‌های مختلف هستند. اگر به آشنایی با آثار هنری و صنایع دستی ایران علاقه دارید، در ادامه با ما همراه شوید. 

بر پایه گزارش سازمان جهانی جهانگردی، ایران رتبه دهم جاذبه‌های باستانی و تاریخی و رتبه پنجم جاذبه‌های طبیعی را در جهان دارا است. گردشگری در ایران از جمله صنایعی است که در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است. لغو روادید برای اتباع برخی کشورها، تبلیغات جهانی و هزینه های پایین سفر به این کشور از جمله دلایلی هستند که آن را به مقصد جذابی برای گردشگران خارجی تبدیل کرده‌ است.

گردشگران ورودی به ایران با اهداف مذهبی، سلامت، تفریحی و شناخت تاریخی و فرهنگی به آن کشور سفر می‌کنند. در ادامه برای آشنایی بیشتر با ایران و زیبایی های بی نظیر آن با مطلب این مجله همراه شوید. و با خواندن این مجله از جاذبه های گردشگری ،صنایع دستی و زیبایی ایران، کشور چهار فصل لذت ببرید.

این مجموعه به همت وابستگی فرهنگی کشومان در نخجوان ترجمه شده است. علاقمندان می توانند به آدرس   Elektron Jurnal- Gözəl İran Bir Baxışda | Azeri (icro.ir)   سایت نمایندگی فرهنگی نخجوان مراجعه و فایل الکترونیکی را دریافت نمایند.

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *