اخبار

بررسی زمینه‌های افزایش همکاری‌های فرهنگی ایران و قزاقستان

در جریان دیدار مدیرکل توسعه روابط فرهنگی آسیا ـ اقیانوسیه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سفیر کشورمان در قزاقستان، زمینه‌های افزایش همکاری‌های فرهنگی دو کشور بررسی شد.

عادل خانی، مدیرکل توسعه روابط فرهنگی آسیا ـ اقیانوسیه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با علی‌اکبر جوکار، سفیر جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که علی‌اکبر طالبی‌متین، رایزن فرهنگی نیز حضور داشت، جوکار به فعالیت‌های فرهنگی خوب صورت گرفته با حمایت رایزن فرهنگی طی مدت حضور در آستانه اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم طی سال جاری با همکاری رایزن فرهنگی، فعالیت‌های فرهنگی اثرگذاری را دنبال کنیم.

وی افزود: طی روزهای آینده در ملاقات با وزیر فرهنگ و ورزش، برگزاری «هفته فرهنگی ایران در قزاقستان» را نهایی خواهیم کرد.

سفیر کشورمان در قزاقستان اظهار امیدواری کرد که به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رایزنی فرهنگی ایران بتوانیم ظرفیت‌های مغفول مانده فعالیت‌های فرهنگی را شناسایی و تا پایان سال جاری عملیاتی کنیم.

خانی، مدیرکل فرهنگی آسیا و اقیانوسیه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن اظهار خرسندی از دیدار با سفیر کشورمان، آمادگی این سازمان را برای گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های فرهنگی در قزاقستان اعلام کرد.

وی افزود: تلاش می‌کنیم از الگوی فعالیت‌های فرهنگی کشورهای توسعه یافته نظیر «چین» در آسیای مرکزی استفاده کرده تا بتوانیم ظرفیت و سهم تجاری سازی فعالیت‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران را توسعه دهیم.

خانی در پایان سخنانش، پیشنهاداتی جهت ارتقا و توسعه فعالیت‌های فرهنگی ارائه داد که مورد توجه و اقبال سفیر و رایزن فرهنگی قرار گرفت.

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *