اخبار

آماده میزبانی برنامه‌های فرهنگی ایران در بوسنی و هرزگوین هستیم

مدیر کتابخانه درویش سوشیچ شهر توزلا بوسنی و هرزگوین در دیدار با رایزن فرهنگی کشورمان برای میزبانی از برنامه‌های فرهنگی ایرانی به خصوص در زمینه ترجمه کتاب اعلام آمادگی کرد.

محمد حسین انصاری، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین ضمن بازدید از گوشه ایرانی در کتابخانه درویش سوشیچ شهر توزلا (کتابخانه شهری و دانشگاهی پنجمین شهر بزرگ بوسنی و هرزگوین) با خانم سانیا دوکیچ، مدیر این کتابخانه دیدار کرد.

سانیا دوکیچ با اشاره به سابقه 22 ساله فعالیتش و ابراز خشنودی از وجود گوشه ایرانی در کتابخانه درویش سوشیچ، به همکاری‌های این کتابخانه با رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران اشاره و برای میزبانی از برنامه‌های فرهنگی ایران به خصوص در زمینه ترجمه کتاب اعلام آمادگی کرد.

مدیر کتابخانه درویش سوشیچ برگزاری نمایشگاه آثار هنری، رونمایی از کتاب و نمایش فیلم را از زمینه‌های قابل همکاری عنوان کرد.

دوکیچ با اشاره به شهرت توزلا به عنوان یک شهر دانشگاهی، استقبال از برنامه‌های هنری، ادبی و خصوصا تئاتر را مطلوب دانست و هدف گذاری مسئولان فرهنگی شهر توزلا را توجه به برنامه‌های فرهنگی برای کودکان و نوجوانان عنوان کرد.

معرفی منشورات جدید رایزنی فرهنگی ایران در کتابخانه درویش سوشیچ 

انصاری نیز در سخنانی، از عزم رایزنی فرهنگی کشورمان برای انجام برنامه‌های فرهنگی مشترک با کتابخانه درویش سوشیچ خبر داد و با اهدای آثار منتشر شده رایزنی در سال‌های اخیر به این کتابخانه، منشورات جدید رایزنی را آثاری پرمخاطب معرفی کرد که می‌تواند گوشه ایرانی را برای مراجعین جذاب‌تر کند.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *