اخبار

۱۳ عنوان کتاب نوجوان با موضوع شهدای دفاع مقدس منتشر می‌شود

مدیر انتشارات سرو گفت: تعداد ۱۳ عنوان کتاب تخصصی مخصوص نوجوان در دست چاپ داریم که  بهار سال ۱۴۰۲ منتشر می‌کنیم.

علیرضا سلیمی مدیر انتشارات سرو خبر از انتشار 20 عنوان کتاب در سال گذشته داد و گفت: اولویت کار ما ترویج فرهنگ کتابخوانی و فرهنگ مقاومت است و برایمان مهم است کتاب‌ها دیده و خوانده شود. انتشارات سرو وابسته به موزه ملی دفاع مقدس است و همراه با مرکز اسناد و کتابخانه باغ موزه، برنامه‌های متنوعی برای ترویج کتابخوانی، رونمایی و نقد کتاب داریم. 

وی افزود: اولویت ما انتشار کتاب برای مخاطب نوجوان و جوان است و تقریبا 60  تا 70 درصد کتاب‌هایمان مخصوص کودک و نوجوان است هرچند کتاب بزرگسال، کتاب‌های پژوهشی و  کتاب دانشگاهی هم تاکنون منتشر کرده‌ایم و در بخش تاریخ شفاهی  و از سال 1395 در بخش انقلاب و مقاومت هم فعال هستیم.

سلیمی در پاسخ به این سؤال که چرا تیراژ کتاب‌های این نشر کم است، اظهار داشت: زمانی تیراژ کتاب‌های ما بالا بود و به 5 هزار نسخه می‌رسید، اما این کتاب‌ها زمان زیادی طول می‌کشید تا به دست مخاطب برسد و از زمان انتشارش می‌گذشت برای همین با تیراژ کم وارد بازار می‌کنیم بعد برای چاپ بعدی تصمیم می‌گیریم که چه تعداد نسخه منتشر کنیم.

مدیر انتشارات سرو درباره کتاب‌های کودک و نوجوان این نشر گفت: تعداد 13 عنوان کتاب تخصصی مخصوص نوجوان در دست چاپ داریم که بهار سال 1402 منتشر می‌کنیم. این کتاب‌ها با موضوع شهدای دفاع مقدس برای نوجوانان نوشته شده‌اند و پیش از این مجموعه کتاب شهدای ورزشکار برای نوجوان را داشتیم که این شهدا ورزشکاران قابلی بودند.

وی افزود: نویسنده‌هایی که تخصص کتاب کودک و نوجوان را دارند، این کتاب‌ها را می‌نویسند و بعضی از شهدا که قصه زندگی‌شان برای نوجوان جذاب است و می‌توانند قهرمان نوجوان باشند، انتخاب می‌شوند و در موضوعاتی که مورد علاقه نوجوان است، کتاب تولید می‌کنیم.

منبع : تسنیم

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *