اخبار

کتاب «راههای مقابله با تهاجم فرهنگی به خانواده مسلمان» منتشر شد

کتاب «راههای مقابله با تهاجم فرهنگی به خانواده مسلمان» به همت مرکز مطالعات حوزوی الهدی و با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد منتشر شد.

کتاب «راههای مقابله با تهاجم فرهنگی به خانواده مسلمان» در فصل اول به تهاجم فرهنگی و سازوکارهای تهاجم در حوزه آموزش، رسانه‌ها، کنفرانس‌ها، سمینارها و اشاعه آداب و رسوم منحرف در بین نسل‌های جوان و نوجوان از طریق نهادهای جامعه مدنی می‌پردازد.

فصل دوم این کتاب در مورد تأثیراتی است که این تهاجم بر خانواده مسلمان در زمینه اندیشه، آداب و رسوم، سنت، اخلاق، رفتار، ارزش‌ها و روابط اجتماعی بر جای گذاشته است .

فصل سوم آن، روش‌های مقابله با این تهاجم را با تکیه بر قرآن و سنت، سیره اهل بیت علیهم السلام و راهنمایی مراجع، علما و مصلحان بیان می‌کند.

فصل چهارم کتاب «راههای مقابله با تهاجم فرهنگی به خانواده مسلمان»، نقش نظام حاکم در تربیت ملت و خانواده را مورد بررسی قرار می‌دهد.

نویسنده کتاب «راههای مقابله با تهاجم فرهنگی به خانواده مسلمان» بر این باور است که دولت‌ها و نهادهای دولتی نقش بسزایی در اعتلای ملت و مقابله با الحاد، کفر و تهاجم فرهنگی دارند و در بخشی از این اثر به تمجید از نقش امام خمینی(ره) در تأسیس حکومت اسلامی و نقش آن در مواجهه با تهاجم فرهنگی می‌پردازد.

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *