اخبار

کتاب در ایران جایگاه فوق‌العاده‌ای دارد

رایزن فرهنگی چین در ایران گفت: ایران کشوری است که در آن کتاب در جایگاه عالی و فوق‌العاده‌ای قرار دارد. کتاب‌های ارزشمند و نفیسی در ایران چاپ می‌شوند و مردم نیز دوست دارند کتاب بخوانند.

«جو زی هاو» رایزن فرهنگی سفارت چین در ایران در گفت‌وگو با ستاد خبری چهلمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و سی‌اُمین دوره جایزه جهانی کتاب سال، بیان کرد: برای دومین بار است که در آیین اختتامیه این رویداد بزرگ فرهنگی شرکت می‌کنم. کشور چین در سه دوره این جایزه برگزیده داشته است. در سال گذشته یکی از نویسندگان چینی از دانشگاه پکن با ترجمه بهارستان جامی جایزه دریافت کرد و در این دوره نیز کتاب «نقش ادبیات در بازسازی حافظه ملی: پژوهشی در حماسه ایرانی کوش‌نامه» تألیف لیو یینگ جون از دانشگاه پکن به‌عنوان برگزیده انتخاب شد که من به نمایندگی از این نویسنده و پژوهشگر، جایزه را دریافت کردم. 

وی با اشاره به جایگاه کتاب و کتابخوانی در ایران، ادامه داد: ایران کشوری است که در آن کتاب در جایگاه عالی و فوق‌العاده‌ای قرار دارد. کتاب‌های ارزشمند و نفیسی در ایران چاپ می‌شوند و مردم نیز دوست دارند کتاب بخوانند. دولت نیز با ارائه تسهیلات سعی می‌کند کتاب را با قیمت ارزان‌تر در دسترس مردم قرار دهد. ملتی که کتاب را دوست دارند، آینده خوبی در انتظارشان است.

«جو زی هاو» همچنین گفت: برگزاری جایزه جهانی کتاب سال، برای تشویق پژوهشگران دیگر کشورها در راستای معرفی فرهنگ، ادب، هنر و رسوم مردم ایران، موثر است و یقین دارم این جایزه می‌تواند به یک جایزه شناخته‌شده در جهان تبدیل شود.

منبع: خانه کتاب

https://translationmovement.com/8yk1

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *