اخبار

کتاب «این شانزده رفیق» درباره شهیدان مدافع حرم مازندران منتشر شد

در سالگرد شهدای خان طومان، مجموعه زندگی نامه شانزده شهید مدافع حرم مازندران در اردیبهشت مقاومت منتشر شد.

مجموعه زندگی نامه شانزده شهید مدافع حرم مازندران با عنوان« این شانزده رفیق» همزمان با اردیبهشت مقاومت و سالگرد شهدای خان طومان سوریه آماده ارائه به بازار فرهنگی شد.

« این شانزده رفیق» که به کوشش  «سمیه اسلامی» محقق و نویسنده عرصه تاریخ شفاهی دفاع مقدس به چاپ رسید، به زندگی و خاطرات شانزده شهید مدافع حرم استان مازندران پرداخته است که در واقعه خان طومان سوریه به شهادت رسیدند.

سمیه اسلامی که مسئول شورای نویسندگان این اثر می باشد در گفتگو با گروه هنر و رسانه حوزه هنری مازندران ضمن اشاره به صرف حدود ۲ سال زمان برای آماده سازی این اثر گفت: حدود ۲۰ نفر در تولید کتاب این شانزده رفیق دخیل بوده اند که ۷ نفر نویسنده و بقیه در گروه  پژوهش،  ویراستاری،  طراحی و صفحه آرایی،  نمونه خوانی و تایپ بوده اند.

وی با ذکر این نکته که سعی شده در آماده سازی این کتاب از تیم جوان استفاده شود ادامه داد: هدف این بوده که از افراد دارای سابقه مشابه بهره بگیریم تا در تولید دیگر آثار نیز درقالب یک گروه منسجم در خدمت این دوستان باشیم.

اسلامی که خود با نزدیک به دو دهه فعالیت بیش از ۵۰ اثر پژوهشی و ۱۰ اثر تالیفی دارد، افزود: کتاب پیش رو زندگی نامه ای علمی ( بدون تخیل) است، فقط تلاش شده جهت جذب خواننده از مولفه های ادبی بهره ی بیشتری ببرد و در ادامه همین رویکرد عکس، نامه، وصیت نامه و شناسنامه شهید نیز در آن درج شده است.

گفتنی است در کتاب مذکور زندگی شهیدان کابلی، رجایی فر، بواس، قنبری، مشتاقی، کمالی، حاجی زاده، اسدی، طاهر هریکنده ای، خلیلی، جمشیدی، عابدینی، بریری، بلباسی، سالخورده و رادمهر مرور می شود.

کتاب «این شانزده رفیق» در همکاری مشترک توسط حوزه هنری مازندران، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و ستاد کنگره شهدای مازندران تولید شده است.

منبع: حوزه هنری

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *