اخبار

وزیر علوم و پرورش هند از غرفه ایران بازدید کرد / معرفی طرح گرنت به ناشران هندی

وزیر علوم و پرورش هند با حضور در غرفه جمهوری اسلامی ایران از کتاب‌های عرضه شده در این غرفه بازدید کرد.

 وزیر علوم و پرورش هند و رئیس سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دهلی نو همزمان با افتتاحیه این نمایشگاه از غرفه جمهوری اسلامی ایران بازدید کردند. در این بازدید رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هند نیز حضور داشت.

 در این بازدید کتاب‌های موجود در غرفه جمهوری اسلامی ایران به وزیر علوم و پرورش هند و رئیس سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دهلی‌نو معرفی و هدیه‌ای به رسم یادبود از طرف خانه کتاب و ادبیات ایران به ایشان تقدیم شد. همزمان با حضور وزیر علوم و پرورش هند، بازدیدکنندگان زیادی ضمن حضور در غرفه جمهوری اسلامی ایران به خرید کتاب پرداختند که این حضور برای ساعت‌های اولیه افتتاح نمایشگاه قابل توجه بود.

طی این بازدید نوجوان هندی حاضر در غرفه جمهوری اسلامی ایران از وزیر علوم و پرورش هند درخواست کرد برای او در کتاب یادگاری بنویسد.

همچنین همزمان با اولین روز از سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دهلی نو با تعدادی از ناشران هندی برای ترجمه آثار هندی به زبان فارسی و ترجمه آثار ایرانی به زبان هندی در قالب طرح گرنت گفت و گو شد.

همچنین ۷۵ عنوان کتاب نوشته شده از سوی ۷۵ نوجوان در دهلی نو به مناسبت هفتاد وپنجمین جشن استقلال هند همزمان با اولین روز از سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دهلی نو رونمایی شد. 

سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دهلی نو روز گذشته شنبه (ششم اسفندماه ۱۴۰۱) با حضور «آنی ارنکس» برنده جایزه نوبل و رئیس nbt از کشور هند افتتاح شد.

در غرفه جمهوری اسلامی ایران که به همت خانه کتاب و ادبیات ایران به متراژ ۳۶ متر مربع برپا شده، بیش از ۶۰۰ عنوان کتاب در حوزه‌های مختلف ایران‌شناسی، هنر، خوش‌نویسی، مذهبی، آموزش زبان فارسی، ادبیات کلاسیک و معاصر، شعر، کودک و نوجوان، دفاع مقدس و کتاب‌های دینی به زبان‌فارسی، انگلیسی و اردو برای بازدیدکنندگان عرضه شده است.

این نمایشگاه با حضور ۶۵۰ ناشر هندی و ۳۱ ناشر خارجی از کشورهای مصر، ایران، مجارستان، نیجریه، پرتغال، اسپانیا، سریلانکا، امارات متحده عربی، فرانسه، عربستان، ترکیه و کشورهای عضو g۲۰ در هزار و ۵۰۰ غرفه به عرضه کتاب‌ها به ۵۰ زبان مختلف می‌پردازند.

سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دهلی نو با شعار « ۷۵امین جشن استقلال» از شنبه (ششم اسفند ماه ۱۴۰۱) آغاز به کار کرده و تا یک‌شنبه (۱۴ اسفندماه۱۴۰۱) از ساعت ۱۱ تا ۲۰ در فضای نمایشگاهی پاگانی میدان در شهر دهلی نو میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گفتنی است، سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دهلی نو از سال ۱۹۷۲ برگزار و قدمت ۵۰ ساله دارد. این نمایشگاه در زمان شیوع ویروس کرونا در سال ۲۰۲۱ به صورت مجازی برگزار شده بود.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *