اخبار

نویسندگان و پژوهشگران برتر هنر انقلاب معرفی شدند

در دومین شب از هفته هنر انقلاب؛
نویسندگان و پژوهشگران برتر هنر انقلاب معرفی شدند


چهره‌های سال هنر انقلاب در بخش پژوهش و نویسندگی در هشتمین هفته هنر انقلاب معرفی شدند.

دومین شب تقدیر از چهره‌های برگزیده هنر انقلاب با تقدیر از پژوهشگران و نویسندگان شامگاه دوشنبه ۲۲ فروردین در محوطه باز حوزه هنری برگزار شد.

بعد از اقامه اذان مغرب و قرائت آیاتی از قرآن کریم توسط مرتضی یراقبافان در ابتدای این برنامه رسالت بوذری مجری مراسم از سجاد صفار هرندی مدیر پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی حوزه هنری دعوت به سخنرانی کرد. صفار هرندی گفت: به عنوان کسی که در پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی توفیق خدمت دارم خوشحالم در یکی از شب‌های هفته هنر به پژوهشگران فرهنگ و هنر انقلاب توجه ویژه شد. مرام نامه ما این است که فرآیند آفرینش و اثرگذاری هنری تمامیت نمی‌یابد مگر اینکه در ساحت نظر و اندیشه و دانش مورد تأمل قرار بگیرد و بیان نظری خود را بیابد.

وی افزود: به طور متقابل هنر نیز برای گشودن افق‌های جدید و نمایان ساختن راه‌های جدید بی نیاز از بهره گیری از اهالی دانش و اندیشه نیست. این محفل را نشانه‌ای از التفات خوب و درست به این پیوند و رابطه تلقی می‌کنیم و به روح شهید بزرگ سیدمرتضی آوینی درود می‌فرستیم.

در ادامه جمال رحیمیان معاون جهاد دانشگاهی کشور هم برای اهدای جوایز روی سن آمد. کیانوش معتقدی به دلیل هنرگردانی و گردآوری نمایشگاه آینه در آینه (موزه هنرهای معاصر) در بهمن و اسفند ۱۴۰۰ به عنوان چهره هنر انقلاب در بخش پژوهش شناخته و معرفی شد.

سیده راضیه یاسینی نیز دومین فردی بود که به دلیل انجام پروژه پژوهشی «جریان شناسی اندیشه ای در مجلات فرهنگی هنری پس از انقلاب اسلامی ایران مورد تقدیر قرار گرفت.

محمدعلی رجبی دوانی نیز در ادامه مراسم به دلیل انتشار کتاب‌های تجسم حماسه و مشق خوبان و نیز پیشبرد کلان پروژه پژوهشی«هنر فطری» به عنوان چهره سال هنر انقلاب در حوزه پژوهش شناخته شد.

در ادامه عباس محمدی مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری روی سن آمد و گفت: بعد از دو سال توفیق گردهمایی با هنرمندان نصیب مان شد. خودتان میزبان این جمع هستید باید یادی کنم از عزیزان درگذشته و آرزوی سلامتی برای همه هنرمندان دارم. خداوند به قلم‌تان برکت بدهد تا در راستای مکتب انسانیت همچنان بنگارید.

علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب نیز برای اهدای جوایز به روی سن رفت.

محمدرضا آریافر به خاطر خلق رمان سه گانه نوجوان دفاع مقدس کسب عنوان های متعدد از جشنواره های معتبر ادبي از جمله کسب جايزه ادبي شهيد حبيب غني‌پور برای رمان«طوقی» و نامزد شدن دو کتاب «طوقي و زاغي» در نوزدهمين دوره انتخاب بهترين کتاب سال دفاع مقدس در سال ۱۴۰۰ این جایزه را دریافت کرد.

همچنین عبدالرحمن اونق به خاطر دریافت کسب مقام برگزیده دومین جشنواره شهید اندرزگو برای رمان «ماتی خان» نیز به عنوان چهره سال هنر انقلاب در میان نویسندگان شناخته و معرفی شد.

در ادامه حسین قربانزاده به دلیل کسب جوایز متعددی که بابت رمان نوجوان متعهد و انقلابی، «رد انگشت‌های اصلی» کسب کرد از جمله داستان انقلاب و شهید اندرزگو مورد تقدیر قرار گرفت و دیگر چهره سال هنر انقلاب در بخش نویسندگی شد.

در پایان عکسی به یادگار با حضور تمامی چهره‌های برگزیده در دومین شب از هفته هنر انقلاب به ثبت رسید.

محمدمهدی دادمان، محسن مومنی شریف، علیرضا قزوه، مجدالدین معلمی، محمد زرویی نصرآباد، عباس حسین نژاد، عباس محمدی، حبیب احمدزاده، محمدعلی رجبی دوانی، کیانوش معتقدی، علی قربانی، کوروش زارعی، سیده راضیه یاسینی، ساسان ناطق، علیرضا رجبعلی‌زاده، امید مهدی نژاد، محمدرضا آریافر، جمال رحیمیان، حسین کلهر، امیرحسین شفیعی، محمدعلی گودینی، مصطفی جمشیدی، منیژه آرمین، عبدالرحمن اونق، علی عزتی پاک، طاهره ایبد، دکتر شهاب اسفندیاری، میرمهدی و حجت الاسلام مسعود دیانی از چهره‌های حاضر در این مراسم بودند.

منبع: حوزه هنری انقلاب اسلامی

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *