اخبار

نویسنده کتاب «حوض خون» چهره برتر هنر انقلاب اسلامی خوزستان شد

فاطمه سادات میرعالی نویسنده کتاب «حوض خون» در مراسم اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی به عنوان چهره برتر سال در استان خوزستان معرفی شد.


«محمد شهبازگهروئی» در مراسم اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی که با حضور هنرمندان و مسئولین فرهنگی در سالن اجتماعات حوزه هنری خوزستان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آوینی، بخشی از وصیت‌نامه این شهید که سید شهیدان اهل قلم است، قرائت کرد و گفت: باید بتوانیم در مسیر پیش رو تلاش کنیم هویت فرهنگی استان خوزستان را با زبان هنر، ادبیات و رسانه بیش از پیش تقویت و معرفی کرده و در کنار هنرمندان حرفه‌ای، شایسته و توانمند استان عقبه هنری خود را تقویت کنیم.

رئیس حوزه هنری خوزستان با بیان اینکه حوزه هنری استان در چند سال گذشته از فضای پرورشی و آموزشی خود تا حدودی فاصله گرفته بود افزود: در تلاش هستیم استعدادها و ظرفیت‌های جدیدی را شناسایی و به این مسیر وصل کنیم.

وی با اشاره به اینکه در این راستا با انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی با دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه سراسر استان قصد داریم بتوانیم طلاب و دانشجویان هنرمند را شناسایی و تقویت کنیم ادامه داد: طبق مذاکراتی که با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان صورت گرفته بنا داریم نوجوانانی را به سمت حوزه هنری دعوت کرده و پرورش دهیم و از ظرفیت آنها در عرصه هنر انقلابی استفاده کنیم.

شهبازگهروئی با بیان اینکه حوزه هنری خوزستان همه تلاش خود را کرده که از تنش‌ها دور بماند و به جای آن تمرکز خود را به سمت برگزاری برنامه‌ها و طرح ایده‌های هنر انقلابی سوق دهد عنوان کرد: تمام سعی ما این بوده که از ایده‌های ناب و متناسب با هویت ملی و انقلاب حمایت کنیم.

وی گفت: از هر گونه نقد سازنده‌ای که به بهبود برنامه‌ها و ایده‌ها کمک کند، استقبال می‌کنیم و انتظار داریم همه دستگاه‌ها در این حوزه با ما همکاری داشته باشند.

در ادامه فاطمه‌سادات میرعالی که به عنوان چهره برتر هنر انقلاب اسلامی استان خوزستان در خصوص کتاب «حوض خون» تصریح کرد: این کتاب حاصل پشتکار و همت مؤسسه فرهنگی هنری شهید زیوداری است که خوشبختانه خروجی خوبی داشته ولی هنور در آغاز مسیر قرار داریم و فعالیت‌های خود را در این حوزه ادامه خواهیم داد.

نویسنده کتاب «حوض خون» با بیان اینکه هفته هنر انقلاب اسلامی سیره شهید آوینی را برای ادامه مسیر به ما یادآوری می‌کند افزود: این هفته فرصتی است که هنرمندان دور هم جمع شوند و تبادل تجربیات داشته باشند و حوزه هنری در وصل کردن تیم‌های پژوهشی هنری نقش بارزی دارد.

نادر سلیمانی هنرمند خوزستانی با اشاره به اینکه هنرمندان خوزستانی همیشه در عرصه‌های مختلف درخشیدند که امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد خاطر نشان کرد: کتاب «حوض خون» می‌تواند ایده‌ای برای تولید و ساخت یک فیلم خوب با هنرمندی هنرمندان خوزستانی باشد.

در ادامه این مراسم از «رسول حق‌جو» در حوزه هنرهای تجسمی (با گرایش پوستر)، «محمد آهنگر» در حوزه عکس، «سید علیرضا شفیعی» در حوزه شعر، «مجتبی رستمی‌فر» در حوزه تئاتر، «عبدالهادی آل جرف» در تئاتر، «ایوب حسین سنگی» در حوزه هنرهای تصویری،« سید محمد آل عمران» در حوزه پژوهش و «سید حمید موسوی» از پیشکسوتان عرصه تصویربرداری و فیلم‌سازی به عنوان چهره‌های برتر هنر انقلاب اسلامی استان خوزستان تجلیل و از «فاطمه سادات میرعالی» نویسنده کتاب «حوض خون» به عنوان چهره برتر سال هنر انقلاب در استان خوزستان تجلیل شد.

گفتنی است، اجرای گروه سرود خدام الزهرا با عنوان ماه من و پخش کلیپی از فعالیت های حوزه هنری خوزستان در هفته هنر انقلاب از بخش های دیگر این مراسم بود.

منبع: حوزه هنری انقلاب اسلامی

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *