اخبار

مقاله شخصیت و منزلت حافظ منتشر شد

مقاله شخصیت و منزلت حافظ به قلم جواد امینی‌منش، نماینده فرهنگی کشورمان در نشریه سخن بلغارستان منتشر شد.

اتحادیه نویسندگان بلغارستان به‌ مناسبت یکصد و بیست و پنجمین سالگرد روابط دیپلماتیک و هفتاد و پنج سالگی روابط فرهنگی بین جمهوری اسلامی ایران و بلغارستان، مقاله شخصیت و منزلت حافظ را در نشریه سخن منتشر کرد.
جواد امینی‌منش، نماینده فرهنگی کشورمان در بلغارستان در این مقاله آورده است: جمهوری اسلامی ایران و بلغارستان در مسیر تحکیم روابط فرهنگی گام برمی‌دارند.
وی در ادامه، می‌افزاید: سال ۱۸۷۹ میلادی آغاز روابط رسمی ایران و بلغارستان است و نوامبر سال ۲۰۲۲ میلادی با ۱۲۵ سالگی آغاز روابط دیپلماتیک دو کشو و ۷۵ سالگی روابط فرهنگی این دو ملت بزرگ و تمدن آفرین مصادف شده است.
نویسنده این مقاله تاکید می‌کند: مشترکات بی شمار فرهنگی و تمدنی دو ملت بلغارستان و جمهوری اسلامی ایران زیر بنای اصلی روابط و همکاری‌های کهن دو ملت است که در میان کشورهای حوزه بالکان و اروپای شرقی قابل توجه و بسیار با اهمیت ارزیابی می‌شود.
وی تصریح می‌کند: ترجمه آثار بی شمار نویسندگان و شعرا و ادبای ایران و بلغارستان و بدنبال آن تاسیس کرسی زبان فارسی دانشگاه صوفیه در سال ۱۳۳۴ سنگ بنای اصلی گسترش مراودات فرهنگی دو ملت را ایجاد کرد و امروز در آستانه یکصد و بیست و پنجمین سالگی آغاز روابط دیپلماتیک دو کشور شاهد امضای یاداشت تفاهم همکاری‌های فرهنگی هستیم.

بنابر اعلام این خبر، آموزش زبان فارسی به فارسی آموزان خارجی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی با موضوعات مختلف فرهنگی، حضور هنرمندان و گروه‌های فرهنگی و هنری در حوزه‌هایی چون نقاشی، صنایع دستی، تئاتر، نسخ خطی، تذهیب و معرفی دستاوردهای فرهنگی کشورمان در قالب نمایشگاه و جشنواره‌ها از دیگر اقدامات رایزنی فرهنگی کشورمان به شمار می‌رود.

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *