اخبار

معرفی 6 برگزیده کنگره شعر «هجده سال نوری»/ اختتامیه بخش عربی در اهواز برگزار می‌شود

مراسم اختتامیه دهمین کنگره سراسری شعر فاطمی «هجده سال نوری» امشب در حوزه هنری برگزار شد و مدیرعامل مجمع شاعران اهل بیت (ع) در این مراسم از انتشار مجموعه آثار 4 دوره اخیر این کنگره، در قالب یک کتاب خبرداد.

مراسم اختتامیه دهمین کنگره سراسری شعر فاطمی «هجده سال نوری» امشب سه‌شنبه ٢٠دی‌ماه در سال سوره حوزه هنری با حضور جواد حیدری مدیرعامل مجمع شاعران اهل بیت، حجت‌الاسلام محسن حنیفی، هادی جانفدا، ولی‌الله کلامی زنجانی و احمد واعظی برگزار شد.

کنگره سراسری شعر فاطمی «هجده سال نوری» به همت مجمع شاعران اهل بیت (ع) در بخش‌های شعر فارسی (کلاسیک و آزاد)، شعر عربی (فصیح و محلی) و شعر آذری برگزار شد که بناست اختتامیه بخش عربی آن جمعه ۲۳ دی‌ماه در شهر اهواز برگزار شود.

۳۷۰ نفر به کنگره «هجده سال نوری» شعر ارسال کردند

این کنگره در بخش اصلی شامل شعر فاطمی شامل: مدح، مرثیه، فضائل، مناقب، زندگانی و ابعاد وجودی حضرت زهرا (س) بود و موضوع ویژه در شعر فارسی نیز سرایش شعری در قالب تضمین غزل مرحوم استاد سید رضا مؤید در نظر گرفته شده بود. در مجموع ٢۶٠ نفر در بخش فارسی، ۶٠ نفر در بخش آذری و ۵٠ نفر در بخش عربی، آثار خود را به دبیرخانه این کنگره ارسال کردند.

دبیرخانه این کنگره، برای این دوره در بخش شعر فارسی به شاعران برگزیده در هر بخش ۸۰ میلیون ریال و شاعران تقدیری ۵۰ میلیون ریال به همراه تندیس کنگره و لوح تقدیر اهدا خواهد کرد. در بخش شعر آذری به شاعران برگزیده در هر بخش ۵۰ میلیون ریال و شاعران تقدیری ۳۰ میلیون ریال به همراه تندیس کنگره و لوح تقدیر اهدا می‌‌کند.

آثار رسیده به کنگره امسال به همراه ۳ سال گذشته، کتاب می‌شود

جواد حیدری مدیرعامل مجمع شاعران اهل بیت در این مراسم اظهار داشت: برای دهمین سال این کنگره در سه زبان فارسی و عربی و آذری برگزار شد که امشب اختتامیه دو زبان فارسی و آذری است. ان شاء الله جمعه ٢٣ دی‌ماه هم اختتامیه بخش عربی در اهواز برگزار می‌شود.

وی افزود: تاکنون از این کنگره ٣ کتاب با عناوین «هجده سال نوری»، «تسبیح کلمات» و «سیب احمد» منتشر شده است و آثار ٢-٣ سال اخیر و امسال کتاب بعدی ما خواهد بود. این کنگره موجب شناخت بیشتر آثار عربی و آذری برای حضرت زهرا (س) شده است.

معرفی ۶ برگزیده کنگره شعر «هجده سال نوری»

برگزیدگان این کنگره از سوی داوران به شرح زیر اعلام شدند:

شاعران شایسته تقدیر شعر آذری:

عارف ساسانی از مراغه
مهدی رستمی از تبریز

شاعران شایسته تقدیر شعر فارسی:

بخش اصلی
عباس کیقبادی از اصفهان
مجید لشکری از زاهدان
علیرضا اطلاقی از اراک

بخش ویژه
علی ذوالقدر از تهران

در بخش ویژه این کنگره می‌بایتس افراد شعری در قالب تضمین برای غزل معروف استاد تازه درگذشته مرحوم سیدرضا مؤید که یک بیتش «گر مهر و ماه را به دو دستم نهد قضا/یک ذره از محبت زهرا نمی‌دهم» است، ارسال می‌کردند.

همچنین در این مراسم از ده‌ها سال تلاش احمد ده بزرگی در عرصه شعر آئینی تقدیر شد. البته او به دلیل کسالت در مراسم حضور نداشت و فیلمی از شعرخوانی خود را به این مراسم ارسال کرده بود.

در پایان این مراسم احمد واعظی مداح اهل بیت (ع) به مدح‌خوانی برای حضرت زهرا (س) پرداخت.

منبع: فارس

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *